Ko Piloot - Ondersteboven

25 september 2010
25 september 2010 - Ondersteboven.

Hallo allemaal.

Vandaag heb ik weer een avontuur beleefd joh... Budel en de dag op de NLR houden jullie tegoed, maar dit geloof je niet. Ik mocht vandaag met Wouter en Aukje mee stuntvliegen.

Om dertienhonderd uur moest ik bij de Vliegclub Rotterdam zijn en daar werd ik ingesnoerd op het meest mooie plekje van de PH-SVN, pal bovenop het kompas. Daar kon ik heel mooi naar buiten kijken. Die PH-SVN is een Robin 2160, een Frans vliegtuig waarmee je over de kop kan. Ook Wouter en Aukje kwamen erbij zitten en we zijn via Oud Beijerland naar het oefengebied gevlogen. En daar hebben we flink lopen stunten hoor. Hoewel - eigenlijk moet ik het van Wouter "kunstvliegen" noemen.

Kijk, zo zat ik vastgesnoerd. Moet wel, want anders ga je alle kanten op.

DSC02541

Ik ben nog steeds een beetje duizelig (maar niet misselijk geworden) maar volgens mij hebben we dit gedaan:
  • Looping
  • Wingover
  • Barrel Roll
  • Stall Turn
  • Aileron Roll met een stukje "op zijn kop" vliegen. Da's gek joh, dan hang je in je riemen. En al het stof van de grond dwarrelt dan omhoog tegen het dak aan.
  • Half Cuban Eight
  • Reverse Half Cuban Eight
  • Spin
  • Immelman
  • Split-S
  • Avalanche
  • Snap Roll
Hier vlogen we op zijn kop.

DSC02550

En dit was tijdens de Wingover

DSC02552

Daarna zijn we via Dordrecht en de Kralingse Plas weer terug gevlogen naar Rotterdam. Ik vond het echt heel gaaf en ik ga misschien nog wel een keer mee!

Groeten van Ko.

ps1. Stiekem wil ik ook graag avonturen met jou beleven. Bestel me snel (klik hier), dan kom ik zo snel mogelijk naar je toe en kun je onze avonturen, die van jou en mij, opsturen naar kopiloot@stichtinghoogvliegers.nl en wie weet verschijnt ons avontuur dan ook hier in mijn weblog!!

ps2. Ook kun je dan mee doen met de Ko fotowedstrijd met kans op 250,-- opgezet door The Pilot Shop (klik hier)

ps3. Willen jullie ook vriendjes met me worden en mij volgen? Klik op onderstaande plaatjes en voeg me toe als vriendje en volg mijn avonturen!

Hyves twitter facebook linkedin