Ko Piloot - Privé vliegtuig

04 oktober 2010
4 oktober 2010 - Privé vliegtuig.

Hallo allemaal,

Afgelopen dagen heb ik een prachtige reis gemaakt door Europa. En het was vrij bijzonder want ik ging op pad met mijn eigen privé vliegtuig…

Het begon eergisteren op de luchthaven van Koln/Bonn in Duitsland. Daar moest ik mij om 04:00 uur melden. Kan je vertellen dat is heel vroeg. Van Koln/Bonn ben ik gevlogen naar Verona in Italië. Tijdens de vlucht alleen maar geslapen. Maar zoals je op de foto kan zien bij aankomst op Verona ben ik al helemaal vrolijk en wakker!

image001

In Verona had ik zo’n 4 uur de tijd om te hangen en te genieten van het veel betere weer als in Nederland. Dus ik opzoek naar een goede plek…en gevonden. Een bagagekarretje in de zon, heerlijk.

image002

Maar nu op naar eigenlijk nog een veel mooiere plek, Portoroz in Slovenië. Voor mijn vlucht had ik alles al bekeken op het internet en het zag er op de foto’s prachtig uit.

De vlucht duurde maar 30 minuten en op het vliegveld zag ik iets heel unieks, een “Follow Me” brommer. Had ik nog nooit gezien.

image003

Even tanken na de vlucht en hop naar het hotel want we vliegen morgen pas weer naar huis. VAKANTIE!

Met de taxi naar de plaats Izola waar het hotel is. De dame van de receptie was heel aardig voor mij want ik kreeg een suite op de 3de verdieping met zeezicht. Na Verona ook hier lekker genieten van de zon. Als mascotte van de Stichting Hoogvliegers heb je het maar zwaar.

image004

’s Avonds een heerlijk verse vis gegeten bij een ondergaande zon en daarna lekker mijn bed in.

En dan alweer de laatste dag van mijn tripje.

Terug naar Rotterdam via Koln/Bonn. Op het vliegveld aangekomen vertelde piloot Suzanne dat het over was met vakantie vieren, ik moest aan het werk. De Co-piloot had zich namelijk ziek gemeld en het vliegtuig moest toch terug naar huis. Dus ik als Ko aan het werk als echte Co-piloot…WOW!

Na de start de propellers terug naar 1900 toeren.

image005

Druk met het kletsen met de diverse verkeersleiders… nu heb ik iemand van Padua aan de lijn. Een of andere Italiaan die niet te verstaan is… pff maar lastig dit.

image006
En nu nog het moeilijkst… het vliegtuig op hoogte en koers houden om zo veilig naar huis te vliegen.

image007

Piloot Suzanne vond dat ik het allemaal heel goed had gedaan. Kreeg zelfs een kusje mmmmmm.

image008

Volgende week mag ik weer mee dus ik ben benieuwd waar ik dan kom.

Doei allemaal, tot snel weer!!!

ps1. Stiekem wil ik ook graag avonturen met jou beleven. Bestel me snel (klik hier), dan kom ik zo snel mogelijk naar je toe en kun je onze avonturen, die van jou en mij, opsturen naar kopiloot@stichtinghoogvliegers.nl en wie weet verschijnt ons avontuur dan ook hier in mijn weblog!!

ps2. Ook kun je dan mee doen met de Ko fotowedstrijd met kans op 250,-- opgezet door The Pilot Shop (klik hier)

ps3. Willen jullie ook vriendjes met me worden en mij volgen? Klik op onderstaande plaatjes en voeg me toe als vriendje en volg mijn avonturen!

Hyves twitter facebook linkedin