Ko Piloot - Sinterklaas

30 november 2010
30 november 2010 - Sinterklaas.

Hallo allemaal,

Kijk eens, is het niet beeldig?

Kosint01

Dat is een Zwarte Pieten pet want jawel: IK MOCHT MEE NAAR SINTERKLAAS!!!!!!!

Deze 2 Pieten in opleiding (zijn nog niet door de schoorsteen geweest dus vandaar dat ze nog wit zijn natuurlijk) gingen hun grote held, Sinterklaas, een warm welkom heten en ik mocht mee!!

Kosint02

Ik begreep er niets van want Sinterklaas was al aangekomen in Nederland met zijn stoomboot in Harderwijk en wij gingen naar Schiphol omdat hij daar aan zou komen met het vliegtuig? Snap er niks van dus dat moet ik onderzoeken. Het was in ieder geval heel erg druk bij de ingang van Schiphol Oost waar iedereen, ook ik, door de controlepost moest

Kosint03

Nadat we de auto, in de sneeuw, hadden geparkeerd vloog ik naar de hangar waar Sinterklaas zou aankomen en gelukkig waren we net op tijd want daar komt het vliegtuig met daarin Sinterklaas al aan:

Kosint04

Het vliegtuig werd naar binnen gesleept zodat de deur weer snel dicht kon (brrrrrrrr, wat was het koud) en vol spanning wachten we of de Sint en zijn Pieten wel echt in het vliegtuig zaten

Kosint06

En jawel hoor, gelukkig...... daar is hij dan, SINTERKLAAAAAAAAAAAAAAAS!!!!

Kosint08

Er was een podium gemaakt zodat Sinterklaas nog een verhaaltje kon vertellen en er waren meer mensen die zich af vroegen hoe het nou kon dat hij al eerder met de boot was aangekomen en vandaag met het vliegtuig. Nou dat was heel simpel, de dag voor dit bezoek was Sinterklaas helemaal in het noorden van Nederland en om op tijd weer op Schiphol te zijn heeft hij het vliegtuig genomen. Ooooooooooh, gewoon een binnenlandse vlucht dus, nu snap ik het.

Kosint07

Maar het belangrijkste van Sinterklaas is natuurlijk het krijgen van een kado en Sint had voor elk kindje dat aanwezig was een mooi kado wat natuurlijk direct uitgepakt moest worden. Hé, pas op, ik raak bedolven onder het inpak papier

Kosint09

Terwijl deze kindjes hun kado uitpakken ga ik snel nog even op de foto met deze 2 lieve Pieten

Kosint10

En dan gaat de Sint weer snel verder, op naar de volgende kindjes om kado'tjes en pepernoten uit te delen.

Onderweg naar huis rijden we vlak langs een startbaan en kijk! Daar gaat de Sint, hij ging nu naar het zuiden van Nederland had hij nog verteld

Kosint11

En dit ventje was zo onder de indruk dat hij spontaan in slaap viel met z'n kado op schoot, hihi...... sssssssssssst

Kosint12

Nou, dat was een leuk avontuur, ben benieuwd of ik de Sint misschien nog een keer zie, misschien wel in Spanje als hij na 5 december (zijn verjaardag) weer terug gaat.

Tot snel lieve vriendjes en vriendinnetjes!!

Liefs: Ko

ps1. Stiekem wil ik ook graag avonturen met jou beleven. Bestel me snel (klik hier), dan kom ik zo snel mogelijk naar je toe en kun je onze avonturen, die van jou en mij, opsturen naar kopiloot@stichtinghoogvliegers.nl en wie weet verschijnt ons avontuur dan ook hier in mijn weblog!!

ps2. Ook kun je dan mee doen met de Ko fotowedstrijd met kans op 250,-- opgezet door The Pilot Shop (klik hier)

ps3. Willen jullie ook vriendjes met me worden en mij volgen? Klik op onderstaande plaatjes en voeg me toe als vriendje en volg mijn avonturen!

Hyves twitter facebook linkedin