Ko Piloot - Bus chauffeur

02 januari 2011
2 januari 2011 - Bus chauffeur.

Hallo allemaal,

Allereerst wens ik iedereen natuurlijk een heel gelukkig nieuwjaar!!

Ik heb al aardig wat avonturen meegemaakt en hoop er nog heel veel mee te maken maar van alles tot nu toe is er een mooie screensaver gemaakt dus als je die wil hebben, kijk dan maar even: HIER.

Vorige week ben ik nog mee geweest met buschauffer Fred, één van onze chauffeurs  van de Hoogvliegerbus.  Maar nu niet op de Hoogvliegerbus maar op de gewone lijndienstbus.

We moeten wel vroeg beginnen vertelde hij dus op tijd naar bed.

kobus11ab

Zie ik dat goed moeten we nu al????

kobus11ac

Na ontbijt eerst nog even thuis kijken of we nog slecht weer kunnen verwachten. Dat doen we op het vliegveld ook altijd

kobus11ad

Geen sneeuw verwacht zo te zien, dat is mooi. Dan snel naar de werkplaats. Bij Connexxion aangekomen moet we ons eerst aanmelden zodat men weet dat je er bent en je bijzonderheden zoals omleidingen kan lezen.

kobus11ae

In de bus moet we ons ook aanmelden zodat we zien wat we moeten gaan doen en we bereikbaar zijn voor de centrale en weet wat je moet doen

kobus11af

Dan kunnen we op weg!!

kobus11ag

Wel opletten zo te zien is het toch nog wel glad.

Ik mocht ook kaartjes stempelen

kobus11ah

Deurknoppen bedienen

kobus11ai

Ik dacht wat doen die parkeermeters in de bus maar toen vertelde Fred dat je straks niet meer met de strippenkaart kan betalen maar met een OV-chipkaart en die moet je dan voor dit apparaat houden als je instapt en als je uitstapt en dan heb je betaald. Handig nietwaar!!

kobus11al

Hier staan veel bussen!!

kobus11am

Kijk ze hebben hier ook landingsbanen waar ze moeten gaan staan om reizigers mee te nemen

Bovenop staat waar welke bus moet landen, mooi he.

kobusan

Ook hebben we pauze gehad en gingen toen koffie drinken

kobus11ao

Zie je waar we heen gaan en waar ik zit??

Mooi uitzicht hoor maar soms ook beetje eng

kobus11ap

GA NOU OPEN !!!!

kobus11aq

En zo komen we na een leuke dag weer terug bij de garage

kobus11ar

Hier staan de bussen lekker warm

kobus11as

En nu gaan we naar huis. Fred dank je voor deze gezellige en leerzame dag. Dit was weer een ontzettend leuk avontuur.

Groetjes allemaal van Ko Piloot

ps1. Stiekem wil ik ook graag avonturen met jou beleven. Bestel me snel (klik hier), dan kom ik zo snel mogelijk naar je toe en kun je onze avonturen, die van jou en mij, opsturen naar kopiloot@stichtinghoogvliegers.nl en wie weet verschijnt ons avontuur dan ook hier in mijn weblog!!

ps2. Ook kun je dan mee doen met de Ko fotowedstrijd met kans op 250,-- opgezet door The Pilot Shop (klik hier)

ps3. Willen jullie ook vriendjes met me worden en mij volgen? Klik op onderstaande plaatjes en voeg me toe als vriendje en volg mijn avonturen!

Hyves twitter facebook linkedin