Ko Piloot - Vietnam

06 januari 2011
6 januari 2011 - Vietnam

Hallo allemaal,

Nou, ik ben het nieuwe jaar begonnen met echt een fantastisch avontuur!!! Ik ben nl. mee naar Vietnam geweest...... echt GAAF!

kovietnam09

Nee, dat is geen echt Vietnamees mens maar een pop, kom ik zo op.

Wat als eerste opviel in Vietnam is dat ze daar werken met hele felle kleuren, moet je kijken

kovietnam01

En druk dat het daar is, vooral met scooters

kovietnam03

Maar de piloot die me mee heeft genomen op dit avontuur wilde naar de beroemde Cuchi tunnels

kovietnam02

Misschien heb je er wel eens van gehoord maar er is ooit een oorlog geweest in Vietnam. Dit is de plaats waar de Vietcong de Amerikaanse soldaten versloeg. Een heel interessant verhaal waar je op internet veel van terug kan lezen, kijk maar eens hier op wikipedia.

Interessant hè?

Eenmaal in het park is de eerste foto genomen met de nep-Vietnamees en hier een wel erg laag huisje

kovietnam04

Maar kijk eens hier, zie jij iets bijzonders?

kovietnam05

Ik zag niks in eerste instantie maar toen werd er een luik open gemaakt en dan zie je dus dit

kovietnam06

Gatsie, allemaal scherpe pinnen en kennelijk was het de bedoeling dat deze 'valkuilen' niet gezien werden en er mensen in zouden vallen om zo erg gewond te raken. Echt niet leuk.

En dan de tunnels, vlak bij een boom een putdeksel en als je die open doet dan zie je de gang al

kovietnam07

En hier nog zo'n ingang (of uitgang, net hoe je het bekijkt)

kovietnam08

Heb er nog heel even in gekeken maar ik durf er niet in hoor..... hartstikke krap daar en vooral erg donker.

Dan nog maar even een foto op een tank die ook gebruikt is in de Vietnam oorlog

kovietnam10

Nou, ik heb weer heel veel geleerd, vooral dat mensen soms erg dom zijn om oorlog te voeren en ruzie te maken en zeg nou eerlijk, in Vietnam kom je niet zomaar Ko wel......

Tot de volgende keer maar weer!!!

Liefs Ko!

ps1. Stiekem wil ik ook graag avonturen met jou beleven. Bestel me snel (klik hier), dan kom ik zo snel mogelijk naar je toe en kun je onze avonturen, die van jou en mij, opsturen naar kopiloot@stichtinghoogvliegers.nl en wie weet verschijnt ons avontuur dan ook hier in mijn weblog!!

ps2. Ook kun je dan mee doen met de Ko fotowedstrijd met kans op 250,-- opgezet door The Pilot Shop (klik hier)

ps3. Willen jullie ook vriendjes met me worden en mij volgen? Klik op onderstaande plaatjes en voeg me toe als vriendje en volg mijn avonturen!

Hyves twitter facebook linkedin