Ko Piloot - Bij de brandweer

23 januari 2011
23 januari 2011 - Bij de brandweer.

Hallo allemaal,

Afgelopen week weer een geweldige dag gehad. Ik was uitgenodigd om een oefening van de Luchtmacht brandweer op vliegveld Eindhoven bij te wonen. Ze zouden bij de Eindhovense Aero Club gaan oefenen. Daar zouden ze net doen alsof er een vliegtuigmotor in de brand was gevlogen vlak voor hun hangar, waardoor er ook in de hangar geen hand voor ogen te zien zou zijn door de rook.

Al heel vroeg mee naar het vliegveld, om negen uur zou er een briefing (bespreking) zijn met de commandant van de brandweer om de oefening door te nemen en dan moest de koffie natuurlijk klaar staan. Ik heb heel goed opgelet toen, dus wist wat er ging komen.
Daarna naar de hangar om alles klaar te gaan zetten. Twee vliegtuigen naar buiten, de rest bleef binnen.

koeheh01

Een passagier geinstalleerd op de achterbank, en even bij haar ;-) op schoot. Zelf mocht ik later voorin zitten.

koeheh12

En nu maar wachten op wat er komen gaat.

koeheh13

De crashtenders arriveren, wat zijn die groot zeg, en wat een boel rook door die ‘motorbrand’ !

koeheh14

De rook wordt nog erger.

koeheh15

Dus even blussen svp.

koeheh16

Brand in de motor was snel geblust, nu de passagiers er uit, ik als eerste gelukkig.

koeheh17

koeheh18

Ook in de hangar kwam steeds meer rook want de wind stond precies van het vleigtuig naar de hangar. Ik ben maar even gaan kijken samen met de brandweer.

koeheh19

koeheh20

Zie je dat rode ding daar op de vorige foto? Daarmee werd de rook gemaakt.

koeheh21

Samen hebben nog even de laatste restjes kunnen blussen. Dat hebben we  goed gedaan, nietwaar?

koeheh02

Oefening afgelopen, nu tijd om nog wat te relaxen en die gigantische crashtenders eens een beetje beter te bekijken.

koeheh03

koeheh04

koeheh05

koeheh06

Wat een grote wielen, he.

koeheh07

Ook mocht ik even boven op de hoogste brandspuit zitten, kun je me vinden?

koeheh08

Nee ? Ietsje dichterbij dan maar?

koeheh09

Zo, nu nog even de restanten van de rook uit mijn longetjes verdrijven ….

koeheh10

…. en toen zat de oefening van vandaag er weer op.
koeheh11

Wat een ontzettend gaaf en spannend avontuur was dat weer zeg, op naar een volgende.

Veel liefs:

Ko

ps1. Stiekem wil ik ook graag avonturen met jou beleven. Bestel me snel (klik hier), dan kom ik zo snel mogelijk naar je toe en kun je onze avonturen, die van jou en mij, opsturen naar kopiloot@stichtinghoogvliegers.nl en wie weet verschijnt ons avontuur dan ook hier in mijn weblog!!

ps2. Ook kun je dan mee doen met de Ko fotowedstrijd met kans op 250,-- opgezet door The Pilot Shop (klik hier)

ps3. Willen jullie ook vriendjes met me worden en mij volgen? Klik op onderstaande plaatjes en voeg me toe als vriendje en volg mijn avonturen!

Hyves twitter facebook linkedin