Ko Piloot - Morse

Hallo allemaal,

Kijk eens:

lD20110130IMG3376ko

Ben niet echt in de ruimte geweest hoor al zou ik dat wel heel graag een keertje willen. Wie weet met deze meneer die ook met de Hoogvliegers verbonden is.

lD20110130IMG3381ko

Hij zit in het Comité van Aanbeveling bij de Stichting Hoogvliegers en hij is al één keer echt in de ruimte geweest en gaat over niet al te lange tijd nog een keertje. Misschien verstop ik me wel stiekem in zijn koffer

Ik was afgelopen weekend weer even in het Aviodrome omdat daar een paar kinderen zouden gaan vliegen maar helaas was het weer te slecht dus heb ik me op een andere manier vermaakt in dit fantastische themapark.

Tijd om eens te gaan knoeien, dacht ik toen ze zeiden dat ik moest gaan morsen maar ze bedoelden heel wat anders nl. morse. Kennen jullie dat? Dat zijn korte en lange piepjes en als je dat heel lang en goed oefent dan kun je dus een soort van praten met mensen die ook morse kunnen. Er is in het Aviodrome nog een ouderwetse radiokamer waar ze vroeger dus in zaten om boodschappen heel de wereld over te sturen, kijk dat ziet er zo uit:

lD20110130IMG3337ko

Hier wat meer informatie

lD20110130IMG3400morse

En dit is dan het morse alfabet, elk getal en ook elke letter bestaat uit puntjes en streepjes, korte en lange piepjes

lD20110130IMG3398morse

Als ik mijn naam dus schrijf, Ko Piloot, dan ziet dat er zo uit:

_ . _  _ _ _   . _ _ .  . .  . _ . .  _ _ _  _ _ _  _
  K         O         P      I      L         O       O     T

Geinig hè? Hier een filmpje: KLIK

Heb ik nog een raadseltje voor jullie, wat staat hier?

lD20110130IMG3399morse

Succes ermee, spreek jullie hopelijk snel weer!!

Liefs van:  _ . _  _ _ _   . _ _ .  . .  . _ . .  _ _ _  _ _ _  _

ps1. Stiekem wil ik ook graag avonturen met jou beleven. Bestel me snel (klik hier), dan kom ik zo snel mogelijk naar je toe en kun je onze avonturen, die van jou en mij, opsturen naar kopiloot@stichtinghoogvliegers.nl en wie weet verschijnt ons avontuur dan ook hier in mijn weblog!!

ps2. Ook kun je dan mee doen met de Ko fotowedstrijd met kans op 250,-- opgezet door The Pilot Shop (klik hier)

ps3. Willen jullie ook vriendjes met me worden en mij volgen? Klik op onderstaande plaatjes en voeg me toe als vriendje en volg mijn avonturen!

Hyves twitter facebook linkedin