Ko Piloot - Winderig

05 februari 2011
5 februari 2011 - Winderig.

Hallo allemaal,

Neeeeeee, ik ben niet winderig maar het was de afgelopen 2 dagen behoorlijk winderig. En weet je wat nou zo leuk is om te doen als het zo hard waait? Even gaan kijken op Schiphol want dan weet je dat de piloten daar voorin aardig moeten werken.

kowind03

Mocht vandaag een dagje mee met fotograaf László die vaak foto's maakt voor de Stichting Hoogvliegers en dat was tof.

Vorige week was ik in het Aviodrome zoals ik in m'n vorige blogje al schreef en daar heb ik deze foto nog van:

kowind04

Dat is een soort van windtunnel zodat je kan zien wat de luchtstroom langs verschillende objecten doet dus moest daar vandaag nog wel even aan denken toen ik al die vliegtuigen zag landen.

Dat het hard waaide vandaag zie je aan de windzakken op deze foto, die staan helemaal strak

kowind05

Vanuit de auto kijken is best leuk en in ieder geval waait m'n petje dan niet af

kowind01

Maar buiten is het stiekem ook wel erg gaaf hoor, moet je kijken

kowind02

En als de wind van opzij komt dan zie je echt de meest aparte dingen, kijk nou naar deze grote jongen, helemaal scheef joh!!

kowind06

Toch ging dat helemaal goed en heb me laten vertellen dat je zo ook moet landen met grote vliegtuigen, gewoon scheef neerzetten. Lijkt me toch raar hoor als piloot om helemaal opzij te moeten kijken als je land, misschien moet ik maar weer eens mee met een piloot als het hard waait om dat een keer zelf te zien.

Tot de volgende keer maar weer!!!

Liefs: Ko

ps1. Stiekem wil ik ook graag avonturen met jou beleven. Bestel me snel (klik hier), dan kom ik zo snel mogelijk naar je toe en kun je onze avonturen, die van jou en mij, opsturen naar kopiloot@stichtinghoogvliegers.nl en wie weet verschijnt ons avontuur dan ook hier in mijn weblog!!

ps2. Ook kun je dan mee doen met de Ko fotowedstrijd met kans op 250,-- opgezet door The Pilot Shop (klik hier)

ps3. Willen jullie ook vriendjes met me worden en mij volgen? Klik op onderstaande plaatjes en voeg me toe als vriendje en volg mijn avonturen!

Hyves twitter facebook linkedin