Ko Piloot - Luchtmacht vlucht 2011

01 november 2011
31 oktober 2011 - Luchtmacht vlucht 2011

Zo zeg ! Vandaag 2 avonturen beleeft.
Zowel het afscheid van Martinair gezien, maar ook echt gevlogen!
Samen met 50 Hoogvliegertjes, hun begeleiders en een aantal mensen van de Stichting ben ik de lucht in geweest met een heuse gigantische KDC-10 van onze Koninklijke Luchtmacht.
Nou mensen, dit was geweldig !!!

We gingen vliegen vanaf vliegbasis Eindhoven.

ehv20111

Toen ik daar met de PH-LES aankwam, was het hek nog gesloten.

ehv20112

ehv20113

Gelukkig lag er een telefoon, dus ik heb maar wat nummertjes in getoetst. Toen ik vertelde wie ik was, ging het hek gelijk open!

ehv20114

Eenmaal binnen, moest iedereen door de douane, ik moest zelfs door de X-ray machine!

ehv20115

Samen met onze clown controleerde ik of iedereen wel door de douane mocht.

ehv20116

Daarna werden we met een bus in groepjes naar het vliegtuig gebracht. Ik mocht met de eerste groep aan boord, dus ben lekker lang in het vliegtuig geweest en kon iedereen zien binnenkomen.

ehv20117

ehv20118

Dit was mijn stoel, eigenlijk mocht hier niemand op zitten, er zat een rood hoofdkussentje op, maar omdat ik maar klein ben hebben ze dat niet opgemerkt, haha!

ehv20119

Even later was het zo ver, de motoren werden gestart. We moesten nog even een stukje taxiën naar de startbaan en toen …. De lucht in! Zie je onze schaduw?

ehv201110

Toen we eenmaal in de lucht waren, mocht ik bij het raampje zitten. De captain had al verteld dat er 4 F16’s langszij zouden komen, dus daar ging ik op zitten wachten.

ehv201111

Daar waren ze !
Op een gegeven moment zelfs met zijn vieren in keurige formatie aan onze kant, mooooiiiii!!!

ehv201112

Toen de F16’s na een minuut of tien met veel motorgebrul verdwenen waren, ben ik maar een rondje door het vliegtuig gaan maken en kwam onze clown, de stewardessen en natuurlijk ook een aantal kinderen tegen.

ehv201113

ehv201114

ehv201115

Na een vlucht van ruim een uur zijn we weer geland op Vliegbasis Eindhoven, een C17 staat hier klaar voor vertrek en op de achtergrond zie je de gebouwen van de Eindhovense Aero Club.
Daar kom ik ook heel vaak om  mee te vliegen, maar dat gaat nooit zo hoog en hard en er komen nooit F16’s naast je vliegen natuurlijk, tenzij je piloot zich niet aan de regeltjes houdt. ;-)

ehv201116

Nou mensen, dit was weer een geweldig avontuur!

ehv201117

KLUcollage640

Op naar het volgende!

Groetjes, Ko.

ps1. Stiekem wil ik ook graag avonturen met jou beleven. Bestel me snel (klik hier), dan kom ik zo snel mogelijk naar je toe en kun je onze avonturen, die van jou en mij, opsturen naar kopiloot@stichtinghoogvliegers.nl en wie weet verschijnt ons avontuur dan ook hier in mijn weblog!!

ps2. Willen jullie ook vriendjes met me worden en mij volgen? Klik op onderstaande plaatjes en voeg me toe als vriendje en volg mijn avonturen!