Ko Piloot - Kleine Hoogvliegersdag Rotterdam

25 juli 2012
26 mei 2012 - Kleine Hoogvliegersdag Rotterdam
khvdrdm7387

Op 26 mei 2012 was er bij de vliegclub Rotterdam een kleine hoogvliegersdag georganiseerd.
Daar moest en zou ik natuurlijk ook bij zijn, want dat is hartstikke gaaf!

Toen ik daar kwam heb ik eerst een van de piloten geholpen met het wassen van zijn vliegtuig.
Kijk maar eens hoeveel vliegen er op zitten.

khvdrdm7362

Die moesten er natuurlijk allemaal af, want anders kunnen de piloot en de hoogvliegers niet goed naar buiten kijken.
Samen met de piloot heb ik flink staan schrobben!

khvdrdm7386

Kijk eens hoe mooi het vliegtuig nu weer glimt!

khvdrdm7420

Het schoonmaken van de ramen was niet alles waarbij ik heb geholpen, daarna ben ik samen met de piloot nog even gaan tanken.
Net als bij een auto gaat dat voor een klein vliegtuig ook bij een benzine pomp.

khvdrdm7405

Nadat de piloot in de rode paal een plastic kaartje had gestoken pakte hij een slang waar de bezine uit kwam.
Best raar he? Stukje plastic dat er voor zorgt dat je kunt tanken, pinnen heet dat zei de piloot.

khvdrdm7410

Omdat tanken veilig moet gebeuren stond er ook een mooie rode brandblusser voor het geval er iets mis mocht gaan.
Natuurlijk gebeurde dat niet want ik was erbij en dan gaat er niks mis, ik let namelijk altijd heel goed op!

khvdrdm7381

Daarna heb ik het vliegtuig ook nog even van binnen geinspecteerd of alles schoon was en goed werkte.

khvdrdm7387

khvdrdm7390

Daarna ben ik terug gegaan naar de vliegclub waar het allemaal gebeurde.
Onderweg kwam ik wel nog een heel raar verkeersbord tegen.
Het betekend: STOP! Taxiende vliegtuigen! (Die hebben namelijk altijd voorrang!)

khvdrdm7366

Bij de vliegclub stond nog een leuke verassing een hele grote opblaasbare versie van mij!
Gaaf he?

khvdrdm7371

Natuurlijk waren er nog meer vliegtuigen waar de hoogvliegers mee gingen vliegen.

khvdrdm7370

Ook kon je als piloot op de foto gaan bij een mooie banner van Stichting Hoogvliegers.

khvdrdm7374

Voordat je ging vliegen kon je eerst nog van alles te weten komen over hoe een cockpit eruit ziet.

khvdrdm8696

Als je het allemaal wist mocht je natuurlijk laten zien wat je kon, maar eerst even oefenen in flight simulator!

khvdrdm7380

Daarna ben ik snel naar buiten gegaan om naar een wel heel raar vliegtuig te kijken. Een zappelin!

khvdrdm7416

Eenmaal buiten heb ik ook het springkussen ontdekt! Spring je even mee?

khvdrdm7422

khvdrdm7423

Van het springen was ik best wel moe geworden dus ben ik even lekker gaan uitrusten in de hangar.
Daar kon je lekkere popcorn krijgen en met stiften een kleurplaat heel mooi inkleuren!

khvdrdm7433

khvdrdm7432

Toen ik naast me keek schrok ik me echter een hoedje!
Ik zag namelijk 2 krokodillen!

khvdrdm7444

Om maar uit de buurt te blijven van deze twee enge schoenen heb ik het even hoger opgezocht!

khvdrdm8705

khvdrdm8709

Tot de volgende keer!!!

Groetjes,

Ko!

ps1. Stiekem wil ik ook graag avonturen met jou beleven. Bestel me snel (klik hier), dan kom ik zo snel mogelijk naar je toe en kun je onze avonturen, die van jou en mij, opsturen naar kopiloot@stichtinghoogvliegers.nl en wie weet verschijnt ons avontuur dan ook hier in mijn weblog!!

ps2. Willen jullie ook vriendjes met me worden en mij volgen? Klik op onderstaande plaatjes en voeg me toe als vriendje en volg mijn avonturen!