Ko Piloot - Schiphol Burendag

3 november 2012 - Schiphol Burendag
kospl2532

Hallo allemaal!

Ik mocht afgelopen weekend mee met naar de Schiphol Burendag.
Schiphol organiseerd deze dagen voor mensen die in de buurt wonen van Schiphol, om ze eens een kijkje in de 'keuken' te geven.
Een van de vrijwilligers woont in de buurt van Schiphol en nam mij mee.

Ik werd gelijk herkend door mensen op Schiphol, en ik herkende hen!
Omdat ze het zo leuk vonden dat ik er was, kreeg ik een heel bijzondere stoel van ze om lekker in te zitten.

kospl2516

Ook kreeg ik allerlei lekkere dingen te snoepen!

kospl2524

Als eerste gingen we naar de brandweer toe. Daar staken ze een hele muur in de brand!
Ik schrok wel even, maar het was toch wel heel gaaf om naar te kijken. En ook lekker warm!

kospl2532

Daarna gingen we afkoelen bij de sneeuwvloot.
Hier zie je een borstelmachine die restjes sneeuw van de start en landingsbanen af veegt.

kospl2556

Op de snelweg strooien ze met zout, op Schiphol doen ze dat met een speciale vloeistof, die moet nóg kouder worden voordat die bevriest.
Die spuiten ze op de landingsbaan met een speciale vrachtauto. Dat moest ik natuurlijk even van dichtbij bekijken!

kospl2558

Omdat het toch wel koud was, mocht ik even opwarmen in een jaszak.

kospl2559

Nadat de sneeuwvloot bekeken was, kreeg iedereen wat lekkers te eten en te drinken.

kospl2563

Toen dat op was, werd er een heel groot rondje over Schiphol gereden.
En mocht iedereen even op een landingsbaan staan.

kospl2715

Ik kwam ook nog een hoogvliegers vriendje tegen! Die liet eens zien hoe snel hij wel niet kon rijden over de landingsbaan.
Dat vond iedereen wel heel erg stoer!

kospl2755

Daarna gingen we nog even kijken bij de vogelwacht. Die hebben een hele mooie sticker op hun auto zitten.

kospl3117

En wat kun je natuurlijk ook doen op Schiphol, vliegtuigen kijken!

kospl3127

Ik heb een hele leuke dag gehad! En veel geleerd over Schiphol en de mensen die er werken!

ps1. Stiekem wil ik ook graag avonturen met jou beleven. Bestel me snel (klik hier), dan kom ik zo snel mogelijk naar je toe en kun je onze avonturen, die van jou en mij, opsturen naar kopiloot@stichtinghoogvliegers.nl en wie weet verschijnt ons avontuur dan ook hier in mijn weblog!!

ps2. Willen jullie ook vriendjes met me worden en mij volgen? Klik op onderstaande plaatjes en voeg me toe als vriendje en volg mijn avonturen!

facebook twitter LinkedIN