Teuge, de film is af!

30 april 2010
Wat een feestelijke dag moest worden begon slecht maar is uiteindelijk toch een feestelijke dag geworden.

Allereerst een belangrijke mededeling voor de kinderen die vandaag niet gevlogen hebben (later zal duidelijk worden waarom):
JULLIE GAAN ZO SNEL MOGELIJK ALSNOG EEN KEER DE LUCHT IN dus wees niet verdrietig, heb even geduld en over enkele weken zullen jullie allemaal echte Hoogvliegers zijn en als beloning voor het langer moeten wachten vliegen jullie gewoon een wat groter rondje, ok? ;-)

©Wouter de Haan

Vandaag was er voor de eerste keer een Grote Hoogvliegersdag op Teuge georganiseerd. Een hele week vooraf was het prachtig en vooral warm weer en zelfs bij het opstaan vanmorgen zag alles er goed uit maar wat is het dan jammer dat wanneer het festijn begint om 09:00, het weer ditmaal geen roet maar damp in het eten gooit. Damp in de vorm van laaghangende bewolking waar zelfs ook nog regen uit viel.

teugeteuge1

Koortsachtig overleg door de organisatoren, het Teugs Trio noemen wij die:

Trio
v.l.n.r. Coos Paulusma, Mark Kipipng & Frans van Rossum

Koortsachtig overleg dus met de havendienst, meteodiensten bellen, radar beelden bekijken en jawel, daar kwam een gat aan dus vliegen maar dan wel anders dan geplanned. Korter rondje, alleen circuitjes, alles passeerde de revue maar rond de klok van 09:30 gingen er toch 6 kinderen de lucht in alvorens er weer een nieuw frontje langs kwam en de zichtwaardes en hoogte van bewolking (ver) beneden de limieten bracht.

Wachten en wachten en dan op 11:00 weer even een opklaring die ong. 3 kwartier zou duren voordat er WEER een front langs zou komen. Dus weer 6 kinderen die gevlogen hebben in deze periode maar echt opschieten deed het niet.

Gelukkig was er genoeg vermaak, de kinderen werden erg mooi versiert door een dame die ook aan koninginnedag had gedacht:

teuge3

De, ondertussen, bekende knuffelhonden waren er ook en dat zijn leuke speel (en vooral knuffel) kameraden:

teuge2

En natuurlijk, onafscheidelijk verbonden met de Stichting Hoogvliegers zijn de Hoogvliegers trucks die ook vandaag weer aanwezig waren om rondjes te rijden met de kinderen tot groot vermaak:

teuge5

Tot in detail werd alles geinspecteerd:

teuge6

En ookal was het weer slecht, er werd gewoon gevlogen met de Flight Simulators:

teuge7

Verder was er een springkussen, enorm veel snoep en drinken, een patat kraam waar heel wat patat doorheen is gegaan en een suikerspin doet het ook altijd goed:

teuge8

En kleuren ook:

teuge9

En alsof dat nog niet genoeg was, was er ook voor elk kind een kado'tje naar keus, ALLEMAAL geregeld door 2 fantastische mensen die werken op Teuge (bv. in het restaurant) en mede mogelijk gemaakt door sponsoring van praktisch alles wat onderneemt in en om Teuge. Dank jullie wel!!!!

Maar dan toch, eindelijk om 14:30 klaart het genoeg op om te kunnen gaan vliegen en dat werd een hele uitdaging want op enkele kinderen na, waar de dag iets te lang voor was geworden en naar huis waren gegaan (nogmaals, jullie vliegen binnenkort echt hoor, dat zijn we nu alweer aan het regelen) waren er nog steeds 55 kinderen aan het wachten die nog wel even wilde vliegen.

De schouders werden eronder gezet door iedereen en alle 55 kinderen hebben uiteindelijk toch nog gevlogen.

teuge10

En er was zelfs ook nog ruimte voor een 2e vlucht met de alom bekende grootste dubbeldekker van de wereld:

teuge11

Het weer werd uiteindelijk dusdanig mooi dat er ruimte was voor een fantastische show van aerobatics-koning Frank Versteegh...... man wat doet die man raar met een vliegtuig zeg maar heel erg cool:

teuge12

En na zijn spectaculaire show nam Frank alle tijd om alles over vliegen uit te leggen en op de foto te gaan:

teuge13

En tot slot ging dit vliegtuigje nog even de lucht in, zie je dat touw? Waar is dat nou voor?

teuge14

Dat is dus om onze Hoogvliegers banner de lucht in te trekken, wat is het ook een mooi ding hè? 15 meter breed en 8 meter hoog....

teuge15

Iets later dan geplanned waren we klaar en kijken we ondanks de slechte start toch terug op een geslaagde dag en stiekem is het ook wel leuk dat er nog een mini Hoogvliegersdag gaat volgen voor de kids die niet vlogen vandaag.

Aan één ieder die deze dag mogelijk heeft gemaakt: DANK !!!

Klik HIER voor de alle foto's.

En kom over een tijdje nog eens terug want ook van deze dag volgt weer een mooie screensaver en een Hoogvliegers TV aflevering.