Make A Difference Day - Den Haag, de film is af!

01 november 2008

1 november 2008 was de landelijk georganiseerde Make a Difference Day waarbij we als Stichting Hoogvliegers ook een bijdrage geleverd hebben.

Het plan was om 50 kinderen vanaf het Nordfolk terrein in Den Haag een unieke ervaring te geven door ze te laten vliegen met 2 motorige helicopter van Heli Holland. Alles was tot in detail geregeld, maar....

Er is altijd één ding waar wij geen invloed op kunnen uitoefenen en dat zijn de weersomstandigheden. Om te kunnen vliegen is er altijd redelijk weer nodig en helaas was het ons op deze dag, voor het eerst, niet gegunt. De weerscondities waren ver beneden de limieten om veilig te kunnen vliegen. Lage bewolking, slecht zicht..... geen optie en al vrij vroeg werd besloten om het vliegen niet door te laten gaan. Een bittere pil en ondanks dat we hier altijd rekening mee houden was het een emotioneel iets om niet datgene te kunnen doen wat we altijd doen.

Gelukkig, dankzij de inzet van vele vrijwilligers en de aanwezigheid van Bobbie (van Ernst, Bobbie en de rest), een clown, de gehele selectie van ADO Den Haag, teken- en knutseltafels, spectaculaire racewagens en burgemeester Jozias van Aartsen was het uiteindelijk toch een leuke dag voor de kinderen en daar draait het om.

IMG 0286 filtered sized

ma88 sized

IMG 0382 filtered sized

Dat de kinderen niet gevlogen hebben betekent niet dat ze dat niet alsnog gaan doen. Alle kinderen gaan vliegen maar dan op individuele basis. De eerste aanmeldingen zijn reeds een feit. Als Stichting Hoogvliegers zijnde doen we er alles aan om de kinderen alsnog een unieke Hoogvliegers ervaring te geven.

Een goede impressie van de MADD 2008 vind u in ons foto album, KLIK HIER

ma35 sized