Eindhoven/Volkel, de film is af!

12 november 2008

De film is af!

Woensdag 12 november was een dag om nooit te vergeten voor de LZK School "De Vlinder" uit Reek. 24 kinderen mochten, heel speciaal, vliegen vanaf vliegbasis Eindhoven met de Fokker 50 van de Koninklijke Luchtmacht. Aansluitend werden de Kinderen ontvangen op vliegbasis Volkel, waar na een stevige lunch naar de startbaan werd gereden om daar 4 F16's de lucht in te zien gaan. Oorverdovend maar gelukkig waren er oordoppen aanwezig. Na dit geweld naar een hangar waar de kinderen allemaal in een F16 mochten zitten en les kregen van echte F16 piloten.

v122 sized

De medewerking van de Koninklijke Luchtmacht en haar medewerkers was ronduit formidabel te noemen. Wat normaal onmogelijk is bleek allemaal te kunnen.

We maken graag gebruik van de gelegenheid om als Stichting Hoogvliegers zijnde onze dank uit te spreken naar de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt!

klulogo
De dag werd georganiseerd door Sergeant Joost de Raaf. Zijn ervaring c.q. verslag vindt u hier >>

Een geslaagde dag in alle opzichten !!

v7 sized

Klik hier voor alle foto's

Aftermath:
Maandag 8 december werd was ik samen met Joost de Raaf uitgenodigd door LZK school de Vlinder in Reek.
De groepen 6//7 en 7/8 van deze school hebben op 12 november een unieke hoogvliegersdag meegemaakt. De kinderen hebben met een fokker 50 gevlogen van Eindhoven naar de militaire basis op Volkel.
Deze dag was zo'n groot succes en had zo'n ontzettende indruk achter gelaten bij de kinderen dat zij graag iets wilde maken voor Stichting Hoogvliegers en Joost van vliegbasis Volkel.
Die maandag 8 december zijn Joost en ik samen naar De Vlinder toegegaan ons bedankje in ontvangst te gaan nemen. Toen de kinderen Joost in uniform zagen waren ze meteen weer onder de indruk en werd hij  bestormd met een vragenvuur. Nadat de kinderen hun vragen beantwoord hadden gekregen werd het tijd om het cadeau in ontvangst te nemen....spannend...beide klassen hadden iets gemaakt voor ons, zodat Joost en Stichting Hoogvliegers beiden hun eigen bedankje hadden.

Toen we zagen wat de kinderen gemaakt hadden werden we er even stil van. Het was een grote lijst met allemaal tekeningen van vliegtuigen erin. Iedereen van de klas had één tekening gemaakt en daar iets bij geschreven. De tekeningen liepen uiteen van vette straaljagers tot aan Fokker 60...jaja deze kinderen wisten zelfs hoe een Fokker 60 er uitzag.. ;)

DSCN0745

De verhalen die erbij zijn geschreven zijn absoluut ontroerend;

Hoogvliegers bedankt, ik vond het superleuk dat we mochten komen en vliegen het was echt super tof.

Het was een leuke dag, ik het er echt van genoten. Ik hoop dat jullie ook hebben genoten. groetjes Amber
Beste en aardige mensen uit Volkel en Eindhoven. bedankt voor de superdag en voor de leuke kleren en petjes. Bedankt voor die leuke cadeautjes en ik weet nu hoe het voelt om te vliegen in een vliegtuig. bedankt Matthijs.

Van Dani, Heel erg bedankt, eigenlijk zoveel bedankt dat ik het niet kan opschrijven.

DSCN0754

Wat wil je nou nog meer als Stichting, helemaal niets toch? Een super geweldig cadeau waaruit blijkt dat het gewaardeerd wordt wat we doen!

Alle leerlingen en leerkrachten van LZK school de vlinder ontzettend bedankt voor dit bedankje, de lijst krijgt een mooi plaatsje bij ons.

Met vriendelijke groet,

Patricia Reumer