Den Helder

06 juni 2010
Vandaag zijn 12 kinderen uit Noord-Holland gaan vliegen in een hele grote helikopter.

HoogvliegersEHKD001

Enkele maanden geleden kreeg ik contact met Ed Soepboer van GDF SUEZ (www.gazdefrance.nl)

Dit bedrijf was bezig met het organiseren van een fietstocht, en de opbrengt zou ten goede komen aan de Stichting Hoogvliegers.

Als extra, mochten een aantal kinderen een vlucht maken in de Sikorsky S-61 van het bedrijf CHC (www.chc.ca)

HoogvliegersEHKD002

Ik dacht meteen aan mijn zus Melanie Knobbe-Engelen, deze werkt met kinderen die een verstandelijke beperking hebben. 's-Heeren loo (www.sheerenloo.nl)

9 kinderen van het logeerhuis op Texel melden zich aan voor de vlucht en nog 3 andere kinderen uit Noord Holland

Totaal kregen wij, 12 aanmeldingen binnen van kinderen die mee wilde vliegen.

Na een hoop geregel, veel bellen en veel e-mailen was alles geregeld voor vandaag.

Het enige wat de vlucht in gevaar kon brengen was het weer, bij deze wil ik ook moeder natuur bedanken dat het weer in Den-Helder en omgeving nog redelijk was om te vliegen

Het was tijd voor de kinderen om te gaan inchecken, zo begon een spannende avontuur.

a1

Iedereen die mee ging vliegen moest zijn paspoort laten zien en langs de beveiliging lopen.

Voor heel veel kinderen was dit toch wel een erg spannend moment.

Buiten stond de hele grote witte helikopter, dat was toch wel heel indrukwekkend voor de kinderen.

a2

Er waren een aantal kinderen die nog nooit hadden gevlogen dus dit was wel extra spannend

Na een rondje om de helikopter te hebben gelopen ging iedereen netjes op zijn plaats zitten en kon de vlucht beginnen.

a3

Langzaam kwamen de rotors van de helikopter op gang, en begon de helikopter te rijden naar de de baan waar zijn ging vertrekken.

Met veel mensen stonden wij, de kinderen uit te zwaaien.

a4

De vlucht zou van Den-Helder naar Texel gaan, boven het eiland werden een paar rondjes gemaakt, zodat iedereen zijn eigen huis kon zien.

Op Texel, is de helikopter heel laag over het vliegveld gevlogen. Ed & Mike, van vliegveld Texel, (www.texelairport.nl) bedankt voor jullie medewerking!!

a5

Via Texel zijn wij, via Den Oever,  Medemblik, Hoorn naar Zwaag gevlogen. Hier konden 2 kinderen opzoek naar hun huis.

a6

Via Zwaag, Alkmaar, Bergen vloog de helikopter, langs de kust terug naar Den-Helder.

Na een vlucht van een uur was iedereen weer terug op Den-Helder.

a7

Alle kinderen mochten nog de de stoel van de piloot plaats nemen voor een leuke foto.

a8

Nog even snel met elkaar op de foto voor de helikopter en daarna snel naar binnen wat het regende zachtjes.

Binnen waren alle fietsers van GDF SUEZ aan het opwarmen na 320km te hebben gefietst.

Geweldig om te zien dat al deze fietser zoveel kilometers hebben gefietst om geld op te halen voor de Stichting Hoogvliegers.

Na een korte toespraak van één van de fietsers is er een check uitgereikt aan Kevin Engelen van de Stichting Hoogvliegers.

In totaal was er een bedrag van 13.930 euro bij elkaar gefietst.

cheque

Kevin was helemaal stil van het bedrag, hij kwam bijna niet uit zijn worden toen hij de fietsers wilde bedanken.

Alle kinderen kregen van de vliegveld restaurant Vice Versa (www.restaurant-viceversa.nl) nog een patatje en iets lekkers erbij aangeboden.

Ik vergeet bijna te zeggen dat Vice Versa de gehele middag iedereen heeft voorzien van eten en drinken.

De Stichting Hoogvliegers willen; GDF SUEZ, Den-Helder Airport, CHC, Vice Versa, Texel Airport en iedereen die heeft geholpen deze dag onwijs bedanken voor alles

Ed Soepboer, de fietsers en Melanie Engelen, bedankt voor alles!!!

Klik hier voor alle foto's die gemaakt zijn!!