Rotterdam, de film is af!

04 september 2010
Rotterdam the Hague Airport!!!!!!

Rotterdam is en blijft een feest voor Stichting Hoogvliegers want daar een dag organiseren kost met medewerking van echt ALLE partijen praktisch geen enkele moeite meer. Ook vandaag werden alle verwachtingen weer overtroffen. In totaal kwamen vandaag maar liefst 150 kinderen opdagen voor hun eigen Hoogvliegerservaring.

ehrd01

Al vroeg werd alles in gereedheid gebracht en het ontbrak de kinderen aan NIETS.

Uiteraard waren de Hoogvliegers Trucks er weer die kinderen hadden opgehaald en vervolgens de hele dag met veel kinderen hebben rondgereden. Hier komen ze aan en nee hè? Die rare kwiebes liep er ook weer rond, Lampie de clown. Als dat maar goed gaat.....

ehrd02

We waren welkom in ieder geval!

ehrdwelkom

En aan zwaailichten ontbrak het ook niet. De US policecars waren er weer

ehrd04

Maar ook de echte politie (Rotterdam) deed mee.... oh nee hé, weer die clown Lampie

stouteclown

Maar ook de Brandweer Rotterdam en Voorburg-Leidschendam waren er, net als de Luchthaven brandweer en het is altijd leuk om te spelen met water:

brandweer

En wat ook altijd erg stoer is: Snelle raceauto’s. Die waren er ook.... het lijkt wel of deze auto gaat vliegen

ehrdracewagen

De douane met hele lieve honden was er

douane

Koninklijke Marechaussee met een super rupsvoertuig

kmar

Binnen in de hangar konden de kinderen een glittertattoo laten zetten

ehrdtattoo

Er kon geoefend worden op de simulators

ehrdsim

Er werd indoor gevlogen met hele speciale vliegtuigjes

indoor

Leden van het arrestatieteam waren er ook en bij hoge uitzondering mochten de kinderen echt schieten

schieten

En er was ook een hele mooie (en grote) roofvogel die de kinderen konden aaien:

vogel

Al die dingen maken hongerig en gelukkig was er catering gesponsord door Bas van der Heijden bereid door echte koksschool studenten

ehrdcatering

en patat en hotdogs zijn ALTIJD goed

patat

Maar wat gebeurd hier? Lampie steelt gewoon een hotdog!!! POLITIE POLITIE..

lampiedief

Lekkere koffie, altijd even goed verzorgd door Miko met haar fantastisch enthousiaste medewerkers:

miko

En ook waren er speciale gasten zoals John Gordijn, Beschermheer Grote Hoogvliegersdag Rotterdam

Meer dan genoeg om de tijd te doden terwijl er gewacht werd op datgene waar het eigenlijk allemaal om te doen is, nl: VLIEGUUUUUUUUUH!!!!

Uiteraard gingen alle kinderen individueel de lucht in en dit is alleen maar mogelijk doordat er heel veel piloten hun vrije dag inzetten voor de kinderen en op Rotterdam spant de Vliegclub Rotterdam de kroon want zij waren vandaag verantwoordelijk voor meer dan de helft van alle vluchten. Fantastisch die medewerking en terwijl wij klaar waren en aan de nasi met saté zaten bij de brandweer Rotterdam was Jannie (baliemedewerker van de Vliegclub Rotterdam) nog 3 uur bezig om alle logboeken en papieren in orde te maken. Jannie, dank je wel!! Toppertje!

ehrdvlieguh

Maar wat ook heel bijzonder te noemen is, is dat er speciaal voor de dag 2 hele speciale vliegtuigen mee deden om de kinderen naast een individuele vlucht ook nog een zgn. groepsvlucht aan te bieden.

Cityjet hielp mee door één van hun Fokker 50’s in te zetten en ging enkele malen de lucht in met groepen kinderen

ehrdf50

En ook de Dakota van de Dutch Dakota Association vloog enkele malen

dakota1

Alle kinderen genoten zichtbaar

ehrdblij

ehrdblie

Wat niet mag ontbreken is de zogenaamde Runwayrun dus het vliegveld werd wederom even speciaal voor ons gesloten (echt helemaal dicht) zodat de hele stoet vrachtwagens, politiewagens, brandweer, sportwagens, etc.. etc.. even over de hele baan mocht ‘scheuren’. Spectaculair zoals altijd:

run

ehrdrunwayrun

Bovenstaande foto is gemaakt vanuit dit vliegtuig, wat is dat toch een mooi ding hè?

kammair

En heel belangrijk: alle 150 kinderen gingen naar huis als echte piloot

ehrddiploma

Eigenlijk was er maar één stoorzender op de dag en de politie deed hard haar best om deze man te arresteren..... NEE NEE, dat is niet clown Lampie, die moeten jullie arresteren, niet deze nep-boef

ehrd05

Gelukkig kreeg Lampie na de runway run wel zijn verdiende loon

lampienat

Kortom: Het was weer één HEEL GROOT feest vandaag en wat kunnen we anders dan alles en iedereen die heeft meegewerkt aan dit geweldige evenement bedanken? Dank jullie wel allemaal!!!!

ehrdeind

Voor Stichting Hoogvliegers was dit ook een zeer memorabele dag want vandaag is onze Hoogvliegers Trailer (PH-TRA) gepresenteerd en voor het eerst ingezet. Hier komt hij aan met een ereboog van de brandweer en ook het Hoogvliegersdoek vloog rondjes op dat moment

ehrdtrail

Prachtig gespoten en van stickers voorzien door de KLM. Deze trailer gaat dienst doen als verzorgingsruimte, communicatie- en coördinatie wagen en daar zijn we erg blij mee!! Hij is gedoopt tot de PH-TRA.

ehrdtrailer

En wat voor ons een leuke verrassing was is dat onze mascotte Ko twee weken terug afgeleverd is en vandaag dus op de verkooptafel lag:

Kopiloot

Deze fantastische knuffel is ook te bestellen via onze webshop: klik hier

Tot volgend jaar, dan doen we zeker weten WEER, zo’n fantastische dag op Rotterdam the Hague Airport!!!!

Kijk hier voor de eerste foto's en er volgen er nog veel meer de komende dagen!!

En uiteraard komt er een Hoogvliegers TV reportage aan en zijn de bekende screensavers van deze dag binnenkort op de bekende plek te vinden.

ps. Erg leuke media artikelen (met filmpjes):

RTV Rijnmond 2 minuten
RTV Rijnmond nieuws