Eindhoven, de film is af!

19 maart 2011
Wat een geweldige dag was het vandaag in Eindhoven! 99 nieuwe Hoogvliegertjes erbij!!!

©Frank Coerver
Stralend weer, een beetje koud in de ochtend, maar iedereen had er zin in.
Een aantal vliegtuigen kwamen pas in de middag omdat het op sommige plaatsen wat langer duurde voordat de mist was weggetrokken. Hierdoor ging het allemaal niet zo snel in de ochtend, maar er was genoeg te doen voor iedereen.

eheh0001
De marechaussee en de douane hielden binnen alles goed in de gaten en we mochten in alle auto's en op alle motoren.

07cZ20110319_061977

En ook even 'voelen' hoe het is om een echte Marechaussee te zijn

07lD201103194599 jb20110319_eheh_hoogvlieger_jvb_mt03_4685_foto7_marechaussee_640

Gerard de Rooy was er met zijn grote DAKAR truck, jemig wat is dat ding groot zeg......

ehehrooy

De Ronde Tafel 183 (zie website) was ook aanwezig en maakte foto's van kinderen bij deze monster-truck. Deze foto's werden meteen uitgeprint en mee gegeven aan de kinderen als aandenken. GAAF!!

bij de brandweer konden de kinderen alles natspuiten

01sD

ehehbrand

en werd gesprongen op het springkussen in de hangaar.

06IMG_2948

Wat is dat nou? Een hond in een bakfiets???

dou

Er reden wel 8 trucks rondjes rond het vliegveld.

ehehtrucks

Iets wat de kinderen ook altijd fantastisch vinden zo'n grote truck

ehehtruckies

En wat voor ons (Stichting Hoogvliegers) erg bijzonder was ook, is dat onze 'nieuwe' trailer, de PH-TRA,

jb20110319_eheh_hoogvlieger_jvb_mt03_1dm2_4641_foto2_phtra_640

voor het eerst aanwezig was op een Grote Hoogvliegersdag en voortaan praktisch altijd aanwezig zal zijn. Deze trailer is vorig jaar voor een prikkie gekocht en helemaal opgeknapt door de Brandweermannen op Rotterdam The Hague Airport (zie ook het Ko op Reis weblog voor een verslag hoe dit alles tot stand is gekomen). KLM heeft hem prachtig gespoten en nu hebben we dus altijd een opslag- en verzorgingsruimte bij de hand, ideaal! Mooi istie hè??

PHTRA

phtra2

Alles er op en eraan en spiksplinternieuw.

In de middag waren er lekkere broodjes van  sandays

De popcornkraam heeft nog nooit zoveel popcorn gemaakt op 1 dag, genoeg voor een hele bioscoop.

ehehpop

Elk vliegtuig werd begeleid door de marshallars van de Eindhovense Aeroclub

05lD201103194562

Dat was wel nodig want het was erg druk met al die vliegtuigen. Soms was het even wachten bij de landingsbaan, maar dat is niet erg als je achter zo'n groot vliegtuig staat.

jb20110319_eheh_hoogvlieger_jvb_mt03_1dm2_4749_foto9_taxi_transavia_640

Of in de verte zo'n groot vliegtuig ziet

09lD201103194567

Als je nog niet genoeg had kon je vliegen bij de HCC Flightsim.

08IMG_2956

Die hadden grote schermen bij zich waar je je eigen vliegtuig kon besturen.

jb20110319_eheh_hoogvlieger_jvb_mt03_4830_foto8_flightsim_640

Rond drie uur kwamen er luxe snacks van eeghem waardoor iedereen weer nieuwe energie kreeg.

Uiteindelijk hebben alle 99 aanwezige kinderen gevlogen en om half 5 kwam de laatste terug en konden wij zeggen dat het wederom een geslaagde dag was op het kei-gezellige Eindhoven

En dat vliegen leuk is bewijzen deze foto's wel

blij1

blij2

blij3

Al met al weer een enorm succes en veel glimlachen!

Uiteraard gaat onze dank uit naar ALLE partijen die deze dag mogelijk hebben gemaakt, van vliegveld zelf tot chauffeurs, van piloten tot verkeersleiding, brandweer, marechausse etc.. etc.. Dank jullie wel, door één ieders inzet een fantastische dag en tot volgend jaar!!

Er zijn veel foto's gemaakt en zijn te bewonderen in onze galerij, KLIK HIER.

Ook de screensaver is klaar: klik hier om te downloaden.

En een Hoogvliegers TV reportage komt er ook aan.

Piloot Fred van Norden heeft een leuke impressie gemaakt met zijn Iphone, klik hier om te kijken.