Beek, de film is af!

16 april 2011
Maastricht Aachen Airport, ook wel Beek genoemd, stond vandaag, 16 april 2011, in het teken van een (wederom) spetterende Hoogvliegersdag.

© Frank Coerver

60 nieuwe Hoogvliegers erbij!!!!

groeps

Vorig jaar moest de dag uitgesteld worden vanwege een aswolk, vandaag geen vuiltje aan de lucht. Schitterend weer en de dag begon goed.

De burgemeester van Beek heeft de dag feestelijk geopend

burgemeester
organisator van de dag, Stephen van Houwelingen naast de burgemeester

en al snel konden de eerste vliegtuigen de lucht in.

gaaf

luchtin

Het rondje was eerst langs Maastricht, daarna naar het drielandenpunt, langs Heerlen en via Valkenburg weer terug naar het vliegveld.

rondje

Tijdens de route hebben we uitzicht over de Amstel Gold Race, een wielrenwedstrijd die bezig is.

Eén piloot had een hele speciale dag want Jeroen van Brakel werd nl. 50 jaar en deed alle mogelijke moeite om dat te ontvluchten, letterlijk en figuurlijk maar jammer Jeroen, van harte gefeliciteerd nogmaals!!

2011jeroen50

Buiten het vliegen is er weer genoeg te doen. Zoals over die rode loper naar het vliegtuig lopen met een paar gekke clowns,

rodeloper

maar ook met de brandweer in de brandweerwagen kijken en met water spuiten. Als je niet op past, dan word je kleddernat..

kleddernat

Ondertussen werd er gesprongen op springkussens

spring

en de aankleding heeft Figaro Entertainment voor gezorgd, dat geeft een heel mooi plaatje in de hangaar en zorgt voor heel veel vertier!

De knuffelhonden waren er

knuffelhond

De marechaussee is aanwezig met groot materieel, een ME-bus, een jeep, een motor, een mobiel commandocentrum

motor

en een TANK! Tsjonge, die maakt een herrie en kan hard!

tank

De trucks hebben de hele dag rondjes gereden om het vliegveld, en dat heeft iedereen wel gehoord met al dat getoeter!

trucks

Om twaalf uur komt er een vliegtuig uit de tweede wereld oorlog waar kinderen ook mee kunnen gaan vliegen.  Die komt uit 1943 en is dus al 68 jaar oud, wat een gaaf vliegtuig!

wo2

We hebben met zijn allen over de landingsbaan gereden met alle trucks en de brandweer, daar hebben we flink herrie gemaakt zodat iedereen ons kon horen.

runwayrun

Na de runway run zijn we allemaal uitgestapt voor de terminal van Maastricht Aachen Airport die ook een geweldige bijdrage heeft geleverd aan deze dag.

Deze dag is mogelijk gemaakt door verschillende sponseren.

Grouwels Vastgoed heeft ontzettend veel mogelijk gemaakt en helpt met veel vrijwilligers. Geweldig!

De mascotte van Grouwels en Ko-Piloot kunnen het al heel goed met elkaar vinden. En misschien gaan ze samen wel op reis zo te zien…

berensterk

De vrijwilligers van Vodafone brachten de kinderen naar de vliegtuigen.

voda

Evenals de studenten van Stella Aviation Academy die ook zorgde voor vliegtuigen, vrijwilligers en onderdak. En dankzij HANOS en A2 Catering is niemand iets tekort gekomen.

popcorn

Al met al een supergave dag, en allemaal geslaagd!!

diploma

Er zijn veel foto's gemaakt en ze zijn allemaal te bewonderen: KLIK HIER

Uiteraard is de screensaver ook al klaar: klik hier

En er volgt nog een HVTV aflevering, dit duurt iets langer.