Antwerpen

24 mei 2011
Wat een ontzettend gave dag was het vandaag.

Waarom? Nou omdat Wings for Children (<- even klikken) vandaag haar 2 jaarlijkse evenement organiseerde waarbij ze, volgens eigen zeggen:

Kinderen met beperking de mogelijkheid geven om kennis te maken met de vliegwereld, de luchthaven en haar bedrijvigheid. Het gevoel te geven boven en tussen de wolken te drijven. De sensatie van los van de grond en van het dagelijkse leven te zijn. Hun zorgen rond hun dagelijkse harde realiteit even te verzachten, misschien wel ‘even’ te doen vergeten.

Dit heeft natuurlijk heel veel raakvlakken met de doelstelling van onze Stichting Hoogvliegers en vandaar dat we voor de 2e maal een samenwerking hadden waarbij wij 17 kinderen een unieke Hoogvliegerservaring konden geven.

De dag begon vroeg want om 09:15 stond het vertrek van een prachtige Dakota van de DDA (Dutch Dakota Association) en de alom bekende Antonov 2 van Classic Wings geplanned richting Antwerpen waar de dag van Wings for Children plaats vond.

fotoantwerpen1

Allereerst ontvangen alle kinderen bij aankomst op Lelystad bij het Aviodrome hun fel begeerde Hoogvliegers gadget tasje met daarin het Hoogvliegers T-shirt en de bijzonder mooie pet.

ant7

En daarna is het snel naar de mooie vliegtuigen om te gaan VLIEGUUUUUUH!!!!!!

ant8

En dat is GAAF!!

Na ongeveer een klein uurtje vliegen wordt de landing ingezet op het vliegveld van Antwerpen

ant1

Eenmaal op de grond staan er wel wat rare snuiters ons op te wachten op het platform maar da's alleen maar gezellig

ant2

Er is nog even tijd om alles eens rustig te bekijken en wat is het stiekem leuk om eens aan de 'binnenkant' van een vliegveld te kijken

ant3

Dan even een groepsfoto

ant5

Om vervolgens in de bus te stappen, maar waar naartoe?

ant6

GAAAAAAAAAAAAF!! Naar de ZOO van Antwerpen of terwijl, de dierentuin!!!

ant9

Ook daar werden de kinderen zeer hartelijk ontvangen

kN20110524_40769

Er was een meneer die alles uit ging leggen en veel dingen wist te vertellen over dieren, hartstikke interessant en kijk eens naar die enge slang die hij vast heeft.... Brrrrrrr...

ant10

Daarna nog even door de dierentuin lopen en daar zie je echt veel leuke dieren

kN20110524_40890

Moet je deze zien:

kN20110524_40912

Na een paar uurtjes is het weer tijd om terug naar het vliegveld van Antwerpen te gaan om vervolgens terug te vliegen naar Lelystad. Nog even een afscheidsfoto:

afscheid

En dan moe, maar zeer voldaan naar huis...... een wereld ervaring rijker.

Wij danken iedereen die heeft meegewerkt om deze dag tot een succes te maken! En met name Wings for Children, ook een fantastisch initiatief!

Er zijn nog heel veel leuke foto's gemaakt, KLIK HIER maar....

En ook is er weer een mooie screensaver gemaakt: klik hier