Drachten

24 september 2011
24 September 2011

De laatste Hoogvliegerdag van seizoen 2011 was deze keer in Drachten! Voor de derde keer alweer, mochten we 27 Hoogvliegertjes verwelkomen op dit mooie vliegveld.

Vliegveld

De bekende weerman Piet Paulusma (natuurlijk óók uit Friesland) had al voorspeld dat het mooi weer zou worden. En dat klopte! We hadden gelukkig eens een keer géén regen, en de zon bleef de hele dag voor de kinderen en de vrijwilligers haar best doen. En daar word je toch extra vrolijk van op zo'n dag!

Vrolijk

De kinderen kwamen verdeeld in 3 groepen; om 11.00 uur zouden de eerste Hoogvliegertjes komen, maar die konden eigenlijk niet zo lang wachten, en ze kwamen dan ook al om even voor 10 uur vol enthousiasme binnen!

Inschrijven

De eerste Hoogvlieger inschrijven aan de boardingtafel werd verricht door de burgemeester. Hiermee was de Hoogvliegersdag officieel van start gegaan.

Burgemeester

Het springkussen stond ondertussen bijna zelf al te springen om de kinderen te verwelkomen.

Springkussen

De clown had de ballonnen en de schmink allemaal al klaarstaan, er was genoeg te eten en te drinken, en er was nog veeeeeeel meer om te doen en te bekijken.

Binnen

Er waren mensen van Keep Them Rolling. Dat is een club met legervoertuigen, waar je een rondje mee mocht rijden. Echt stoer hoor, zo'n auto!

Legervoertuig1

De brandweer Drachten was er dit jaar ook weer, en kijk eens? Wat is er dan leuker om zelf even met een brandslang te mogen spelen.

Brandweer

De Wegenwacht vertelde enthousiast over zijn werk bij de weg en de pechgevallen die hij vaak moet oplossen, en ook bij hem konden de kinderen (als ze wilden) in de auto gaan zitten. Dit gold ook voor de mensen van het Medical Team, je mocht alles bekijken in hun ambulance die ze hadden meegenomen.

Ambulance

Heheh....na zoveel activiteit is er even tijd voor wat eten en drinken; en dit was weer héél goed verzorgd allemaal!!
Trek in een heerlijke hamburger? Er waren er genoeg!

Hamburger

En dan nog even snel een spelletje op die mega grote sjoelbak.

Sjoelbak

Maar het aller-aller-aller-belangrijkst vandaag bleef natuurlijk..........het VLIEGEN!!!!

Vliegen1

Want daar gaat het allemaal om!! Kinderen lekker een dagje piloot laten zijn, ook op vliegveld Drachten!

Vliegen2

De piloten zelf waren allemaal al vroeg opgestaan om op tijd aanwezig te zijn en de vliegtuigen vliegklaar te maken voor de kinderen. En ze hebben er net zoveel lol in als de kinderen zelf!

Vliegen3

Wilde je nu vóórdat je ging vliegen even proberen hoe het allemaal precies in z'n werk gaat? (of na het vliegen nog even nagenieten?) Dan kon je bij de mensen van de Flightsimulatorclub (HCC Groningen) terecht. Zij legden heel graag uit hoe je kunt vliegen, maar dan op de computer, en dat is bijna hetzelfde als in het echt! Wink

Flightsim

Kijk die clown nou.... die blijft toch ook maar lachen en grappig doen! En wat een mooie vormpjes maakt ze van ballonnen.

Clown

Eén van de leukste dingen dit jaar op vliegveld Drachten was toch eigenlijk wel dat ons eigen ambulancevliegtuig (de "Anne-Cor" genaamd) er ook bij was!!!! Iedereen kon ons prachtige vliegtuig voor de eerste keer dit jaar bewonderen bij de Grote Hoogvliegerdag op Schiphol, en ook in Rotterdam was ze van de partij. Piloot Cees (Kamminga) vindt het echt geweldig om samen met de kinderen en de Anne-Cor te vliegen, en wilde daarom ook heel graag komen vliegen boven Drachten. En het vliegtuig zelf? Dat heeft ook veel plezier, kijk maar naar die grote lachende mond voorop!

PH-KMR

Omrop Fryslân was ook aanwezig en deden een leuk radio verslag, luister maar (kennis van de Friese taal is wel vereist) Laughing

omrop
We willen in het bijzonder de mensen van de clubs Lions en Kiwanis bedanken; mede dankzij hun inzet en steun, konden we deze dag organiseren!
Voor het hapje en het drankje danken wij het Fries Congrescentrum en Vreewyk Catering Fryslân. Het was heerlijk!
Maar uiteraard verder ook grote dank aan iédereen, die aan deze dag op welke manier dan ook zijn/haar steentje heeft bijgedragen om er weer een fantastische Hoogvliegerdag van te maken!!!!

Alle foto's staan ondertussen ook online, ga snel kijken: KLIK HIER !!

Voor de clubs Lions en Kiwanis liep Anthony te fotograferen en zijn foto's vind je HIER !!

Ook is er nog een mooie panorama foto gemaakt, klik erop om deze in hoge resolutie te bekijken:

panodrachten

Van deze hartstikke leuke dag is er natuurlijk ook een screensaver gamaakt. KLIK HIER om hem te downloaden!!