Hoogeveen, De film is af!

08 september 2012
11De film is af!!!

©Roger van Zaal

2e Grote Hoogvliegersdag op vliegveld Hoogeveen 8 september 2012

’s Morgens was het al vroeg verzamelen bij het hoofdkantoor van TVM verzekeringen. Daar werden de kinderen en hun ouders met koffie en cake verwelkomd. Vandaar ging de hele stoet in optocht en onder begeleiding van de politie en brandweer in vrachtwagens en de speciale Hoogvliegersbus naar het vliegveld.
Aan het einde van de dag hadden 46 Hoogvliegers hun felbegeerde diploma behaald!

Dankzij de gastvrijheid van de mensen van Adbeco die hun hangaar weer ter beschikking stelden was het weer een zeer geslaagde dag. Het zonnetje scheen volop en de grootste zonnetjes, Clown Vlinder en Clown Keppie stonden de kinderen al op te wachten.

De dag werd geopend door de dochter van de Burgemeester van Hoogeveen. Evenals sommige kinderen is zij herstellende van een zware operatie.

Daarna gingen we gauw vliegen want dat is toch waar het om gaat vandaag.

Van vliegen krijg je honger en gelukkig was de firma Van ’t Hooge weer aanwezig om voor de inwendige mens te zorgen.

Na het overheerlijke broodje kon je op de grond verder “vliegen”. Er stonden computers die net de cockpit van een vliegtuig zijn.
Daarop kon je helemaal naar verre landen vliegen of je eigen vlucht nog eens vliegen.

Daarna gingen de kinderen weer verder want er kon niet alleen gevlogen worden, ook met vrachtwagens kon er gereden worden.

Maar er was nog veeeeeeel meer:

De wegenwacht liet zien hoe ze auto’s met pech weer op weg helpen.

De douane liet zien hoe de speurhonden drugs en zo opsporen met Sonja de drugshond.

Je kon ook in een hoogwerker, dan had je een waanzinnig uitzicht over het vliegveld.

De marechaussee en Verkeers Ongevallen Dienst waren ook weer van de partij. Die lieten allemaal interessante dingen zien hoe je verkeersongevallen en zo onderzoekt.

En als je nog energie over had kon je die wel kwijt aan het springkussen!

Maar er stond ook suikerspinmachine! Wow, dat was lekker joh. Daar stond ook een hele grappige meneer achter

Deze geweldige dag is mede mogelijk gemaakt door: TVM verzekeringen, Stichting Vliegveld Hoogeveen, Van ’t Hooge catering, Ballorig, Koninklijke Marechaussee, Douane, ANWB, Verkeers Ongevallen Dienst van de Politie, de politie Drenthe, brandweer Hoogeveen, Adbeco, Boels, HCC flightsimulatoren, de clowns, Mieke en Wiendeld (organisatoren) en niet te vergeten...
alle vrijwilligers die hun steentje hebben bijgedragen om hier weer een feestdag van te maken!
Allen... BEDANKT!!!

Allemaal in willekeurige volgorde want iedereen is even belangrijk.

Door onze fotografen zijn vandaag weer heel veel foto's gemaakt, KLIK HIER om ze te bekijken.

Van deze foto's is een leuke screensaver gemaakt worden, KLIK HIER om hem te downloaden.

Voor Ko Piloot was het ook weer een feestdag, LEES HIER zijn avontuur.

Als afsluiter willen we jullie niet onthouden hoe Clown Vlinder en Clown Keppie deze dag beleefd hebben. KLIK HIER voor hun belefenissen.