Eindhoven, De film is af!

29 maart 2014

Eindhoven 29 maart 2014

Voor de zevende keer is er weer een prachtige vliegdag georganiseerd op de luchthaven van Eindhoven.

© Stichting Hoogvliegers / Johan Boerman

Dit jaar wederom in een prachtige en nauwe samenwerking met de vliegbasis van de Koninklijke Luchtmacht gevestigd op de luchthaven van Eindhoven. En wauw, zelfs het weer was er met militaire precisie op de juiste dag met het juiste humeur!

Een fantastische zonnen-stralende dag waarop 73 nieuwe Hoogvliegers hun felbegeerde vliegdiploma behaald hebben!

De dag begon nog een beetje heiig waardoor een aantal vliegtuigen vanuit de rest van Nederland met een lichte vertraging op Eindhoven aankwamen. Maar eenmaal aangekomen was het ook meteen een drukte!

Voor deze speciale dag mochten wij weer de enorme terminal en het grote platform van de Koninklijke Luchtmacht gebruiken. Fantastische omgeving met alle benodigde faciliteiten. Bezet voor een dag, door de Hoogvliegers.

Al heel snel kwam er onder het geluid van allerlei toeters en bellen een convooi met vrachtwagens en de Hoogvliegers bus aan. Vol met nieuwe Hoogvliegers!!

Na aankomst was het meteen op naar de inschrijfbalie, voor de Hoogvliegers goodiebag maar natuurlijk vooral voor de unieke Hoogvlieger instapkaart. En dan snel inchecken!

Als de inschrijving gedaan was, moest er even gewacht worden. Maar door de inzet van een hoop mensen en organisaties was dat geen probleem omdat er nog heel veel te doen was.

Zo kon iedereen een ritje maken met een van de prachtige vrachtwagens en hun geweldige chauffeurs, Trucks voor Hoogvliegers!

Maar wat zijn dat, Trikes ? Snelle machines die heel hard gaan ? Met van die stoere chauffeurs ? Gaaf, cool, vet, wauw!

Door de Ronde Tafel 183 (Eindhoven) waren er een aantal speciale wagens geregeld. Iedereen mocht er in en overal mochten er foto's gemaakt worden. Zo waren er prachtige sport wagens en een hele speciale vrachtwagen die mee doet met de Dakar rallies. Alle kinderen die door de fotograaf in de Dakar truck werden gefotografeerd kregen meteen de foto uitgeprint mee naar huis!

Aanwezig waren natuurlijk ook de Koninklijke Marechaussee en douane. Die alles vertelden en lieten zien aan alle aanwezigen. Ook hier mocht alles en iedereen weer met alles en iedereen op de foto. Zo werd er wel af en toe iemand in de boeien geslagen, en werd de heuse tank even door de kindere overgenomen. Een tank? Ja een echte tank van de Koninklijke Marechaussee!!

Ook de luchthaven brandweer van de Koninklijke Luchtmacht was aanwezig met hun grote stoere brandweerwagens! Er mocht dan ook lekker met water gekliederd worden, heerlijk met dit weer.

Wat maakt dat alles toch hongerig en het geeft een hoop dorst. Snel dan maar naar de catering waar het geweldige team van Miko koffie samen met o.a. AH ToGo en Van Eeghem Catering iedereen voorzag van een rijkelijk hapje en drankje. NIETS miste er!

Daarna kon er nog even worden geschminkt, een meet&greet met een echte KLM piloot, of met een vliegsimulator spelen of picknicken met de clowns!

Ondertussen wordt er dan druk gevlogen en klinkt er overal het geluid van een motor. Aan de ene kant van de terminal de motoren van de vrachtwagens en de trikes, aan de andere kant het geluid van de vele mooie vliegtuigen! Alle nieuwe Hoogvliegers kregen hun een individuele vlucht waarbij alles tot in detail door de piloten werd uitgelegd. En ja hoor, als alles was uitgelegd wordt het met alle hulp van de piloot een stukje zelf sturen!

Al het vliegverkeer en alle bijzondere wensen werden heel professioneel en kundig begeleid door de toppers in de verkeerstoren.

Deze route hebben alle Hoogvliegers afgelegd (Klik op het plaatje voor een gedetailleerde weergave in Google Maps).

Ook het speciale ambulance vliegtuig van de Stichting Hoogvliegers was aanwezig. En maakte ook weer een paar speciale en prachtige vluchten!

Weer terug op de grond moet iedereen wel weer even langs de hele speciale grenscontrole.

Maar daarna wordt er een speciaal Hoogvliegers vliegbrevet uitgereikt, na de officiele handtekeningen van de nieuwe Hoogvlieger en de Piloot.

En dan was daar nog een speciale verrassing van de Koninklijke Luchtmacht. Want zo mocht niet alleen iedereen een kijkje nemen in een echte Hercules transport vliegtuig, maar ook werd er nog een rondvlucht aangeboden in een heuse Fokker 50!

In de Hercules mocht alles gezien worden en natuurlijk ook alles worden gevraagd! Met speciale begeleiding van een stoere Luchtmacht piloot en technicus gingen alle deuren open van dit speciale en grote vliegtuig!

Aan het einde van de dag ging iedereen dan ook vermoeid maar heel voldaan naar huis. Met een heleboel nieuwe indrukken en unieke ervaringen rijker.

Deze dag kon niet plaatsvinden zonder de steun en energie van een hoop mensen en organisaties. Wij willen dan ook de volgende mensen en sponsors heeeeeeeel erg bedanken voor deze geweldige dag:

- Lonneke en Ton en alle aanwezige vrijwilligers
- Koninklijke Luchtmacht
- Douane
- Koninklijke Marechaussee
- Ronde Tafel 183 uit Eindhoven
- Miko Koffie
- A2 catering
- AH ToGo
- Restaurant Belvedere
- Van Eeghem Catering
- De clowns Keppie en Vlinder

Van deze dag zijn er een hoop foto's gemaakt. Deze staan hier in een groot foto album! (Nog niet alle foto's zijn binnen, kijk binnenkort nog een keertje het album!)

Ook is er deze dag gefilmd door het Hoogvliegers TV team, dit filmpje wordt binnenkort ook hier geplaatst.

En zij, de Hoogvliegers mascottes KO en Truckie, zagen dat het goed was.....

© Foto’s: Stichting Hoogvliegers – Suzanne Wortel, Herbert van Hulten, Arnoud Raeven, Sebastiaan Durand, Kees Nouws