Beek

19 april 2014

Beek, zaterdag 19 April 2014

Wat een top was Hoogvliegersdag Beek!
Na de opening van Loco-Burgemeester van Es kon de dag beginnen en hebben 49 happy Hoogvliegertjes een pilotendiploma verdiend.
Leerlingen van Basisschool de Liaan in Helden hebben door middel van een sponsorloop geld ingezameld om het vliegen mogelijk te maken.

01 SD 20140419 00148

Robert Jense van Vliegveld Maastricht/Aachen Airport, Bill Kuiper van General Aviation Maastricht en de luchtverkeersleiding hebben een platform gegeven om de dag mogelijk te maken en waren zeer gastvrij.

02-ar20140419 8600

Om 9.30 kwamen de eerste kinderen bij de inschrijftafel aan, daar kregen ze een tasje met heel veel leuke hebben dingetjes en natuurlijk niet te vergeten hun boardingpas.

03 SD 20140419 00011

Een aantal kinderen werd op een bijzondere manier naar het vliegveld gebracht en wel door hele enthousiaste chauffeurs. In konvooi kwamen zij luidruchtig aan op het vliegveld. Helemaal geweldig is dat ze begeleid werden door de politie die zorgden dat het konvooi alle doorgang kreeg.

04a-ar20140419 8014 04b-ar20140419 8052

Om 11.30 kwam de Hoogvliegers bus met luidruchtig getoeter en ook onder begeleiding van de politie met sirenes aan. Onze hoogvliegertjes voelden zich net of ze de koning en koningin waren.

05 ar20140419 8683

A2 catering, Miko Koffie, Bakkerij Broekmans en Hanssen Dranken hebben gezorgd voor de broodjes de koffie, thee en de frisdrank.

06-ar20140419 8129

De Koninklijke marechaussee lieten de kinderen een kijkje nemen in de YPR. Ook konden ze een kijkje nemen bij de luchthaven brandweer.

07a SD 20140419 00510

07b-ar20140419 8654

En wat dacht je van een geweldige rit maken op een trike!

08-ar20140419 8517

Ondertussen was het vliegen begonnen. Aan de boardingtafel stonden de kinderen te trappelen om Maastricht en omstreken van boven te bekijken.

09-ar20140419 8166

Er waren ook ware kunstenaars die hun tekenkunst lieten zien op de speciale schoolbordauto.

10-ar20140419 8515

En als ze zelf niet konden tekenen, dan…

11a-kN20140419 01836 11b-kN20140419 02182

Maar dan… vlieguuhhh!!!!

12a SD 20140419 00438 12b-SW 20140419 1F0A9447

12c-ar20140419 8334

Op de grond ging het feest gewoon verder. De politie was er met een motor, kinderen konden een ritje maken in een van de Hoogvliegers trucks en konden achter het stuur zitten van een echte DAKAR truck!

13a SD 20140419 00023

13b SD 20140419 00249 13c SD 20140419 00253

Had je hier even geen zin in dan kon je ook gaan springen op het springkussen, want alles mag deze dag en niets moet. Als je maar een leuke dag hebt!

14 SD 20140419 00258

Een dag zonder lach? Echt niet! Daar weten de clowns Keppie en Vlinder wel raad mee. Ook dit jaar lukt het ze weer om bij iedereen een blije lach op het gezicht te toveren!

15a-kN20140419 01917 15b-ar20140419 8295

Samen met de KLu konden de hoogvliegertjes zich verkleden als echte piloten.

16a-kN20140419 01624

16b-kN20140419 01696 16c-kN20140419 02228

Tussendoor kon iedereen lekker uitrusten en genieten van een lekker patatje, een frikadelletje of kroketje.

17-kN20140419 01905

Tevens waren er twee groepsvluchten in een Fokker 50 van Denim Air ACMI BV.

18-ar20140419 8100

En als klap op de vuur pijl de RUN WAY RUN!!!

19a-ar20140419 8827

19b-ar20140419 8759 19c-ar20140419 8841

Het ambulancevliegtuig van de Stichting Hoogvliegers was ook aanwezig, samen met ongeveer 12 andere vliegtuigen waarin onze hoogvliegertjes hebben gevlogen. Alle piloten waren heel aardig en als je iets niet snapte dan legden ze alles heel goed uit. Wat was dat leuk zeg, echt de lucht in en zelf mogen sturen! En daarna kreeg je een ‘echt’ vliegbrevet met de handtekening van je eigen piloot erop. Super!

20a-ar20140419 8265

20b-ar20140419 8155 20c-SW 20140419 1F0A9491

En anders kon je ook nog achter een computer zelf sturen…

20d-kN20140419 01678 20e-ar20140419 8503

De coördinatoren Hans Bunt, Vivian Bunt, Hans Vullers en Yvonne Vullers, willen iedereen die deze dag haar steentje heeft bijgedragen heel erg bedanken voor hun fantastische inzet. Super hoe de dag is geworden!

Deze dag is mogelijk gemaakt door:
Vliegveld Maastricht/ Aachen Airport, General Aviation Maastricht (GAM), A2 catering, Miko koffie, Denim Air ACMI BV, Douven Verhuur Weert, Clowns Keppie en Vlinder, Mora Snacks, Bergia Friet Roemond, SafeHouse Security, Frituur Sjefke Maastricht, Koninklijke Marechaussee, KLu, Hotel De Spronk Valkenburg, Politie, Luchthaven Brandweer, John Caris Transport, Bela Transport Venlo, Hansen Dranken, Basisschool de Liaan, Bouten Assurantie Groep, H&H Marktkramen Verhuur en Het Vriespunt Panningen.

Heel veel dank voor jullie inzet en bijdrage!

De fotografen hebben weer veel prachtige foto’s gemaakt waarvan je er nu een paar hebt gezien. De rest is te bewonderen in het fotoalbum.

Ook zijn er filmopnames gemaakt voor HVTV maar deze aflevering zal nog even op zich laten wachten. Dus… houd deze pagina de komende tijd goed in de gaten!

21b-ar20140419 8176

© Foto’s: Stichting Hoogvliegers – Sebstiaan Durand, Kees Nouws, Arnoud Raeven, Suzanne Wortel en Herbert van Hulten.