Drachten

27 juni 2009

Op 27 juni 2009 beleefden 25 kinderen een geweldige dag! Ze waren uitgenodigd om te komen vliegen vanaf het vliegveld bij Drachten. Niet alleen waren daar vliegtuigen maar ook oude auto's die er wel erg gek uitzagen maar stiekem ook wel heel stoer. En daar waren nog meer oude auto's die er wel erg gek uitzagen maar stiekem ook wel heel stoer.

drachten1

Daar was een luchtkussen een brandweer auto, en oude levervoertuigen van Keep Them Rolling en een heleboel andere dingen om je mee te vermaken, zoals snoep en eten. En Clown Joepie heeft de gezichten van de kinderen geschminkt, maar dat was eigenlijk niet nodig want de kinderen hadden al een enorme glimlach.

Hoogvliegersdag Drachten 27 juni 2009 056

Dat komt omdat ze die dag zelf een vliegtuig gingen besturen! Een onvergetelijke ervaring...

Hoogvliegersdag Drachten 27 juni 2009 019

Het was de allereerste keer dat op het vliegveld bij Drachten een Grote Hoogvliegersdag werd gehouden. Dat was mogelijk door sponsoring van de organisatoren van de LKC Rally (samenwerkingsverband tussen de serviceclubs Kiwanis Drachten en Lions Surhuisterveen), die hun opbrengst van de 2008 rally beschikbaar stellen voor de Stichting Hoogvliegers. Dankzij dit initiatief is Nederland weer 25 Hoogvliegers rijker.

Hoogvliegersdag Drachten 27 juni 2009 048

Iedereen was erg enthousiast over dit initiatief, en volgend jaar komt Hoogvliegers weer naar Drachten!

Klik hier voor de foto's!

Hier zijn nóg meer foto's te vinden van de Lionsclub, klik hier!

En we kregen als Stichting Hoogvliegers een heel mooi bedankje!

tekening-small
klik voor een vergroting