Budel, de film is af!

26 september 2009
Stichting Hoogvliegers bereikt op Kempen Airport haar doel voor 2009:

Duizend chronisch en terminaal zieke kinderen zijn dit jaar zelf piloot voor een dag!

©Wouter de Haan

26 september 2009 was een geweldig dag voor de Hoogvliegers. Meer dan 60 kinderen gingen vliegen vanaf Kempen Airport (Budel) en waren allemaal voor één dag zelf piloot!

piloot

Het was de allereerste keer dat op Kempen Airport een Grote Hoogvliegersdag werd gehouden. Dat was mogelijk door de fantastische medewerking van Kempen Airport, sponsoring en vrijwilligers van Ronde Tafel 37, en natuurlijk de piloten van de Vliegclub De Kempen en enkele andere piloten die speciaal hiervoor naar Budel zijn gevlogen!

vliegtuig

In het restaurant de Coockpit konden de kinderen lekker smullen van ranja en cake. En natuurlijk knutselen en tekenen.

overzicht

Ook de kok had ook een leuke dag, want na het soep koken had hij nog tijd om truuks met balonnen te doen. Hopelijk zijn er geen balonnen per ongeluk in de soep terecht gekomen...

kok

En ja ze zijn er iedere keer bij: de enige echte Hoogvliegers knuffelhonden. Ze zijn helaas niet beschikbaar in Hoogvliegerskleuren, en we mochten ze niet verven, maar de witte en de zwarte waren erg lief en hebben daarom nu hun eigen Hoogvliegers ‘kleding’.

hond

Misschien mogen ze wel een keer meevliegen Of zouden ze al zelf gevlogen hebben?

hond1

Op het terras konden de ouders alles mooi zien! En natuurlijk was er een springkussen zodat kinderen alvast het vliegen konden oefenen!

springkussen

Er was een heel oude brandweer auto waar heel veel kinderen lekker mee gingen rondscheuren!

brandweer

Gaat het nog

water

Maar het mooiste van de dag is natuurlijk om zelf piloot te zijn. De kinderen gingen vliegen in een klein vliegtuig met een echte piloot. Daarnaast mochten ze tot hun verrassing ook nog met een EC120 helikopter mee met de piloten Huub en Barbara; die hebben op een dag nog nooit zoveel verschillende mensen gevlogen

heli

Heel erg bijzonder was de dag van Eline Vestjens ( 11 jaar) want zij was de 1.000ste Hoogvlieger in 2009. Vorig jaar vlogen er nog maar 700 kinderen, maar door steun van de Vodafone Netherlands Foundation komt het aantal Hoogvliegers in 2009 ruim boven de 1.000.

hoogvlieger

Klik hier voor veel foto's !!

En Vodafone heeft ook een fantastisch filmpje gemaakt:

{flv width="640" height="480"}Vodafone Budel{/flv}

Het eerste nieuwsbericht staat al op internet:
Klik op het logo voor een artikel van de website van het Eindhoven's Dagblad
EDlogo

Hieronder kun je het gave filmpje van Siem zien, die er ook bij was!
{wmvremote width="640" height="480"}http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/backup/filmpjes/individueel/260909SiemBudel.wmv{/wmvremote}