Hoogvliegers met Dakota naar Antwerpen, de film is af!

29 september 2009
Normal 0 21 false false false NL X-NONE X-NONE Vandaag was het dan eindelijk zover, de vlucht met de Dakota vanaf Schiphol Airport naar Antwerpen. Een unieke vlucht met vooral hele speciale passagiers. De enige passagiers tijdens deze vlucht waren namelijk de tien verstandelijk beperkte kinderen uit het logeerhuis in Emmeloord en hun begeleiders.

©Wouter de Haan

Een perfecte samenwerking tussen Wings For Children en Stichting Hoogvliegers maakt het mogelijk om deze kinderen een geweldige dag aan te bieden.

De kinderen vlogen vanochtend in alle vroegte vanaf Schiphol Oost om ongeveer een uur later te landen op Antwerpen.

Aangekomen op Antwerpen werden onze passagiers warm ontvangen door de medewerkers van Wings For Children. Deze organisatie heeft vandaag met acht verschillende toestellen ongeveer 1500 kinderen een geweldige dag bezorgt.

De kinderen keken hun ogen uit, vele verschillende toestellen waren te bewonderen en  het Stampe Vertongen Museum was voor één dag opgetoverd tot het centrum van dit vliegfeest. Voldoende animatie zorgden ervoor dat de kinderen zich geen minuut hoefde te vervelen.

Voor de hoogvliegertjes was en nog een speciale verassing op deze dag. Zij mochten namelijk naar de dierentuin in Antwerpen. Met een busje werden de kinderen en hun begeleiders naar de dierentuin gebracht waar zij de hele middag konden vertoeven.  Uiteraard werden zij op tijd weer opgehaald voor de terugvlucht vanaf Antwerpen Airport.

Rond 17.00 uur vloog de groep uitgeteld maar voldaan weer terug naar Nederland.

De glunderende oogjes en grote glimlachen op de gezichten van deze kinderen laten volgens ons genoeg zien over het succes van deze dag.
Stichting hoogvliegers is trots op deze unieke dag die zo goed is verlopen.

Hierbij willen wij de organisatie van Wings for Children ontzettend bedanken voor de geweldige samenwerking!

Klik hier voor een paar foto's!

mini16

De kinderen hebben leuke werkstukjes gemaakt die we graag met u delen:

ebaw1

ebaw2