Ritchie Bros & Truckstar (Cheque overhandiging)

27 september 2013

Moerdijk, 27-Sep-2013

Vandaag was het een spannende en enerverende dag voor de Stichting Hoogvliegers. Het is de dag waarop de cheque wordt overhandigt welke voortkomt uit een uniek intiatief van veilinghuis Ritchie Bros. Auctioneers en het transport magazine Truckstar. Het initiatief van beide partijen was een unieke veiling tijdens het door Truckstar georganizeerde truck festival op het circuit van Assen. Beide partijen hadden een ware veiling opgezet van miniatuur vrachtwagens welke kostenloos beschikbaar waren gesteld door allerlei particulieren en bedrijven! De opbrengst van deze veiling was in zijn geheel bestemd voor de Stichting Hoogvliegers welke ook op het Truckstar festival aanwezig waren en 20 kinderen Hoogvlieger hebben kunnen laten worden door de inzet van een helikopter ! (Zie hier het verslag daarvan) De cheque met daarop het binnengehaalde bedrag werd op een echte veiling van Ritchie Bros. Auctioneers overhandigt aan een delegatie van de Stichting Hoogvliegers. De veiling werd voor een korte tijd onderbroken wat vrij uniek is. De honderden aanwezigen werd verteld over het initiatief en voorgesteld aan de Stichting Hoogvliegers. Namens het bestuur van de Stichting Hoogvliegers, en als coördinator van het gehele vervoer binnen deze stichting, sprak Frank Bakker de aanwezigen kort toe en bedankte iedereen die de cheque hebben mogelijkgemaakt.

Door de geheimzinnigheid door Richie Bros en de fantastische aanloop van het initiatief op het Truckstar festival was iedereen van de Stichting Hoogvliegers zeer benieuwd naar het bedrag. De spanning was dan ook aanwezig en niemand durfde dan ook een voorspelling te wagen. Op het moment van de overhandiging werd dan ook het ge-wel-di-ge bedrag van 11.500,- bekend gemaakt !!!!

Dit geweldige bedrag heeft alle verwachtingen overtroffen en heeft bij iedereen een flinke dosis kippevel en adrenaline achtergelaten. Woorden schieten te kort bij het bedanken van iedereen die heeft bijgedragen aan dit geweldige bedrag. Door de fantastische opzet van Truckstar en Ritchie Bros. Auctioneers, het weergaloze enthousiasme en inzet van de personen die de miniatuur veiling hebben ondersteund/uitgevoerd, en de geweldige donaties van alle miniatuur modellen die op de veiling geveild konden worden !!! De 11.500- gaat direct naar de kinderen welke wij hiervoor een geweldige dag kunnen laten beleven. Zij zullen ondanks hun ziekte of aandoening voor een dag piloot zijn!  Een bijzondere ervaring die hun de dagelijkse ellende van het ziek zijn of het leven met een aandoening voor even doen laten vergeten.

-Foto verslag-

- Een korte terugblik op het initiatief in actie tijden het Truckstar evenement in Augustus 2013. Een veilingmeester in een mobiele veiling unit met behulp van zijn collega's die de miniatuur vrachtwagens verkopen door het publiek enorm enthousiast te maken.

- De dag van de cheque overhandiging begon om 09.00 op het veiling terrein van Richie Bros. Ritchie Bros. Auctioneers is een veilinghuis welke industriele (transport) objecten veilt. Dit gebeurt binnen het in eigen beheer zijnde 'veiling theater' waar objecten (waar mogelijk) voor worden gereden en bij opbod verkocht worden. Dit wordt meerdere keren per jaar door de gehele wereld gedaan. Op eigen locaties met eigen 'veiling theaters' maar ook op andere locaties. Waaronder in 2013 op het Truckstar festival ten behoeven van de Stichting Hoogvliegers. Honderden mensen doen de veiling(en) bijwonen en het materieel wordt goed verkocht. Het is dan ook wachten op het unieke moment wat kort na 10.00 zal volgen. Eerst alvast een dankwoord van Frank Bakker, bestuurslid en coordinator vervoer:

- Met uiteindelijk de echte overhandiging van de cheque

- Met de hoogste uizondering en de grootste zorg wordt de veiling even stil gelegd voor de cheque overhandiging. Na een geweldige introductie werdt de cheque dan ook bekent gemaakt. Onder grandioos applaus van alle aanwezigen! Het publiek bestond uit heel veel nationaliteiten en gaf dan ook een hoop bekijks.

- De veiling werd daarna dan ook weer heel snel hervat aangezien er nog honderden objecten geveild moesten worden!

-Dankwoord-
Woorden komen te kort wanneer wij de mensen willen bedanken die dit allemaal mogelijk hebben gemaakt. Door de grandioze inzet van alle mensen van Ritchie Bros., Truckstar en iedereen die een truck model ter beschikking heeft gesteld, zijn wij in staat om weer heel veel kinderen met een ziekte of aandoening een unieke ervaring te geven! Allemaal geweldige toppers!

© Foto's: Stichting Hoogvliegers - Marianne van de Ree (Foto's cheque overhandiging) en Suzanne Wortel (Foto's veiling te Truckstar Festival Assen)