Tjerk van Dijk

24 april 2010
Ik ben getrouwd met Tineke en samen met onze twee dochters, Sanne en Jessica, wonen we in Drachten. In mijn dagelijkse leven adviseer ik als ZZP-er (overheids)organisaties over het digitaliseren van processen en documenten en hoe ze informatie of documenten weer terug kunnen vinden. Het is een drukke baan, maar laat gelukkig ook nog voldoende ruimte voor één van mijn passies: vliegen.

Als jongen wilde ik altijd beroepsvlieger worden. Op de middelbare school koos ik het pakket dat het beste aansloot bij de opleiding tot verkeersvlieger. Het liep allemaal anders en ik kwam in de automatisering terecht. Na een proefles tijdens een vakantie in Zeeland kreeg het vliegvirus me weer te pakken en bij terugkomst heb ik me meteen aangemeld voor de vliegopleiding bij Avia Noord. Mijn eerste solovlucht was in augustus 1999 en op 19 september 2001 heb ik mijn brevet (PPL) gehaald. Ik heb sindsdien veel gevlogen in zowel binnen- als buitenland.

Ik ben een aantal jaren als penningmeester actief geweest voor Avia Noord. Sinds november vorig jaar ben ik voorzitter.

Ik kwam met de stichting hoogvliegers in aanraking op de eerste grote dag op Eelde in mei 2008. Ik was meteen onder de indruk van de energie, de warmte en het enthousiasme van de medewerkers en vrijwilligers van de stichting. Daarbij vind ik het erg leuk om kinderen die op jonge leeftijd al zoveel tegenslagen krijgen te verwerken, te helpen om dat even te vergeten en voor één dag piloot te zijn. Op die manier kan ik hen die onvergetelijke beleving van het zelf sturen van een vliegtuig laten ervaren. Daarbij kan ik erg genieten van de papa's, mama's, opa's, oma's, broertjes en zusjes die meegenieten wanneer ze zien dat hun 'hoogvlieger' de zorgen even vergeet en gewoon plezier heeft.

Ook de hulp en medewerking van andere partijen op deze dagen vind ik hartverwarmend.

Het goede werk van de stichting heeft me zo gegrepen dat ik inmiddels ook officieel te boek sta als één van de vele vrijwilligers van de stichting. Ik houd me bezig met de coördinatie van vliegers voor de grote dagen in Noord-Nederland (Groningen, Drachten en Hoogeveen). Dochter Sanne is inmiddels gecertificeerd boardingmaster voor de stichting.

Kortom, ik vind het erg leuk om voor de stichting Hoogvliegers te vliegen en dingen te regelen en ik hoop dat ik dat nog heel lang mag blijven doen.
We gaan elkaar vast zien binnenkort!

Groet,
Tjerk