Jan Melchior

23 mei 2010
Hoi Hoogvliegers, verzorgers, ouders, broertjes en zusjes,

Ik ben Jan Melchior, weduwnaar en trotse vader van zoon Robin, en sinds kort ook trotse grootvader van RubenPeter waarvan ik hoop dat ik snel ook met hem de lucht in kan gaan net zoals ik vroeger deed met mijn zoon.
Ik vlieg al sinds 1996 en heb ong. 400 vlieguren op mijn naam staan. Ik ben geen beroepsvlieger, maar wel gek van alles wat met vliegen te maken heeft. Ik ben al 25 jaar modelvlieger, ontwerp zelf vliegtuigen,  test vliegtuigen en schrijf hierover boeken en artikelen.
En dus al 15 jaar sportvlieger, zo noemen we dit als je geen beroepsvlieger bent! Ik vlieg onder andere bij de KLM Aeroclub, bij Wings Over Holland, bij Texel Air en doe sinds kort ook pogingen om Aerobatics (dat is lucht acrobatiek) te leren.
Ik ben 3 jaar geleden met jullie in aanraking gekomen via de KLM Aeroclub, heb zelf ook een gehandicapt nichtje in de familie van mijn vriendin Elly en weet hoe fijn het is om eens iets geheel anders te doen dan ziek te zijn of je minder mobiel te voelen, gewoon één dag in het middelpunt te staan van de grote mensen en iets te doen wat weinig 'gewone' kinderen of zelfs grote mensen kunnen doen, en dat is vliegen in een echt vliegtuig!
Ik heb ondertussen al meer dan 20 Hoogvliegertjes gevlogen en al aan meerdere Grote Hoogvliegerdagen mee gedaan en daar steeds weer van genoten, net zoals jullie Hoogvliegers!
Zelfs op mijn werk weet een groot deel van mijn collega's wat ik doe als ik weer eens een middag weg ga als het mooi weer is omdat ik 2 jaar geleden een presentatie over de Stichting heb gegeven en mijn bedrijf en medewerkers daarbij donor is geworden.
Niets is leuker om na een vlucht jullie glunderde gezichtjes te zien, blije ouders, en mooie tekeningen en verhaaltjes terug te zien op deze mooie Website van de Stichting Hoogvliegers, dat geeft mij veel voldoening. Dus tot gauw op het vliegveld!

JJM1

JJM2