Frank Joosten

05 juni 2010
Beste Hoogvliegertjes,

Leuk om kennis met jullie te maken! Ik ben Frank Joosten ik woon in Den Haag, en ik vlieg nu voor mijn werk op een Boeing 737 bij Ryanair en dat werk is heel erg leuk!

Vroeger werkte ik als tekenaar op een architectenbureau, tot ik van iemand in 2004 een proef- vliegles cadeau kreeg op Lelystad! Dit was een half uur vliegen in een Cessna 172, en na dit half uur wist ik direct dat ik wilde gaan vliegen!

Ik heb toen mijn vliegbrevet gehaald in Amerika, en op Lelystad veel gevlogen in een twee persoons vliegtuigje. Naast mijn werk,  in de avonduren, en later nog in Amerika heb ik mijn theorie geleerd, en 2007 heb ik mijn vliegopleiding afgerond op Lelystad. Eigenlijk meteen daarna ben ik aangenomen bij Ryanair.com, en daar werk ik dus nu sinds 2008!

Omdat ik dus heel goed weet hoe LEUK een half uurtje vliegen is, twijfelde ik geen moment toen mij in September 2007 gevraagd werd om mee te gaan werken aan de Stichting Hoogvliegers!

De stichting bestond nog maar net en organiseerde al dagen waarop heel veel kinderen tegelijkertijd gingen vliegen, maar we wilden daarnaast ook dat kinderen individueel met een piloot mee konden gaan, dus eigenlijk een "Prive" Hoogvliegersdag!

Ik ben toen aan de slag gegaan om een website te maken waarop dit makkelijk georganiseerd kon worden! Na veel avondjes werk is dit uiteindelijk gelukt, en er staan nu wel 500 piloten ingeschreven die aanvragen voor deze "Prive" Hoogvliegers dagen uitvoeren! Deze website is onderdeel van de Stichting, en kun je vinden op http://hoogvliegers.airpool.nl

Nu de website eindelijk helemaal klaar is heb ik weer een beetje tijd over, en ga ik nu ook zelf met jullie vliegen! Wat lijkt me dat leuk, om jullie te laten beleven wat ik zelf heb ervaren wat begon met die ene vlucht van een half uur! Ik zal mijn best doen om jullie een leuke dag te bezorgen!

Tot snel!

Groeten Frank Joosten