Vincent Vermeulen

11 augustus 2010
Hallo Hoogvliegertjes,

Vincent Vermeulen is de naam, geboren in Rotterdam maar ik woon al weer even in Papendrecht.

Ergens eind maart, begin april van 2008 werd ik gebeld door een vriendin van me, Daphne van Weeren. Ze vroeg me of ik mee wilde om een dagje vrijwilligers werk te doen. Eén van haar collega’s (de voorzitter van de Stichting Hoogvliegers, Jeroen) had haar gevraagd te komen helpen met de Grote Hoogvliegersdag op Lelystad.
Geen idee wat het dan maar was of wat ik daar moets gaan doen ging ik op 12 april 2008 samen met haar en nog een ander vriendin richting Lelystad waar we van alles en nog wat aan taken uitvoerde. Meer dan 100 kinderen zijn die dag Hoogvliegertje geworden!

Niet lang na deze dag op Lelystad werd ze gebeld door Jeroen of ze ook zo’n dag kon organiseren voor Rotterdam. Ook toen belde ze me weer op met het verzoek haar te helpen.
We spraken af dat ik het gedeelte van de vrijwilligers op me zou nemen.
Op 20 september 2008 was “onze” Grote Hoogvliegersdag op Rotterdam Airport waar weer 100 kinderen Hoogvliegertje waren geworden.

Na deze dag ben ik gevraagd vast in het team van Stichting Hoogvliegers te komen. Dit wilde ik maar al te graag. Mijn ervaring die ik op had gedaan met het regelen en organiseren van de vrijwilligers wilde ik graag verder uitbouwen en als steun laten zijn voor alle andere die een Grote Hoogvliegersdag ging organiseren. De Vrijwilligers Coördinatie was geboren.

De Grote Hoogvliegersdagen op Rotterdam bleef ik in meer en mindere mate toch altijd bij betrokken, met als gevolg dat ik vanaf 2010 mijn werkgeven Bas van der Heijden / Dirk van den Broek bereid vond het eten en drinken voor deze dag te sponsoren.

In de afgelopen 3 jaar is er veel veranderd. Zo doe ik de Vrijwilligers Coördinatie al lang niet meer alleen maar met Margreet de Jong en Victor Nauta. Je zal mij dus lang niet op alle dagen in het jaar tegenkomen.
Wat er in al die jaren niet is veranderd ik het plezier wat ik heb om voor Stichting Hoogvliegers bezig te zijn. Al die blije Hoogvliegertjes die vaak weken later nog nagenieten!

vincentvermeulen