Rotterdam, de film is af!

20 september 2008

Rotterdam - 20 september 2008

Maanden van voorbereiding hebben op 20 september 2008 hun vruchten afgeworpen in een meer dan perfecte Hoogvliegersdag.

©Wouter de Haan

Zelfs het weer kon niet beter zijn. Heerlijk zonnetje, niet te warm en een strak blauwe lucht maakten de vluchten voor de Hoogvliegertjes meer dan leuk.

baan

Alles verliep uiterst voorspoedig dankzij de inzet van vele (140+) vrijwilligers, Luchthaven Rotterdam, Lucht VerkeersLeiding Nederland (LVNL), VLM Airlines, Classic Wings, KLM Jetcentre, (luchthaven)brandweer, politie, KMAR, douane, vrachtwagen chauffeurs, politievoertuigengroep Nederland, flightsimulators etc.. etc.

Deze dag is tot stand gekomen in samenwerking met de Vliegclub Rotterdam.

r8-thumb r18-thumb r26-thumb rp18-thumb

100 kinderen hebben 2x gevlogen. Eén keer in een sportvliegtuigje waarbij ze ook echt zelf konden sturen en één keer als passagier in een Fokker 50 van VLM Airlines en/of in de Antonov-2 van Classic Wings. Daarnaast konden de kinderen echt schieten bij de stand van het arrestatie team waarbij het zitten in een zwaar gepantserde BMW een stoere ervaring was. Mooie hondenshow door de politie, leuke hebbedingetjes van de brandweer, VLM Airlines, politie etc.. etc.. Spuiten met water, scheuren in stoere Amerikaanse politie wagens, rijden in mooie vrachtwagen, bezoek aan een normaliter afgesloten gedeelte voor publiek van de Rotterdamse havens... teveel om op te noemen.

Er zijn gigantisch veel foto's gemaakt door diverse partijen en om een kijkje te nemen klikt u hier:

Foto's van de Hoogvliegersdag Rotterdam - 20 september 2008 >>

Er was weer behoorlijk wat media aanwezig en dat resulteerde in een erg leuke reportage bij Hart van Nederland (SBS6) en bij RTV Rijnmond. Zie de media TV pagina, klik hier.

Thomas mocht 'zijn' vrachtwagen dopen:

{wmvremote width="320" height="240"}http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/images/groot/2008/Doop-truck.wmv{/wmvremote}

r87-thumb

Links naar externe sites met info en beeld materiaal:

Filmpje aankomst trucks >> (Fred Scholman)

Filmpje filevorming >> (Fred Scholman)

Filmpje truckracing >> (Fred Scholman)

Foto's Vincent Vermeulen >> (klik op EVENTS)

Gerben van Beek verslag plus foto's >>

Hoogvliegers Hyves >>

Weblog Mieke Link >>

Filmpje colone over de baan 1 (René Foppes)

Filmpje colone over de baan 2 (René Foppes)

Een speciaal dankwoord richten we graag aan onze eigen Frank Bakker en zijn consorten (lees: vrachtwagenchauffeur collega's). Het enthousiasme om deel te nemen aan Hoogvliegersdagen, kinderen op te halen, kinderen rond te rijden, helpen daar waar nodig verdiend respect. Ook de mensen van de Politie Voertuigengroep met hun schitterende Amerikaanse politie wagens en motoren: Dank jullie wel !!

Wij kunnen als Stichting Hoogvliegers zijnde NIET anders dan trots zijn op zo'n verbluffend resultaat waarbij onze doelstelling meer dan behaald is. De medewerking van alle partijen is ronduit grandioos te noemen. De energie die wij hier uit putten zorgen ervoor dat we volgend jaar weer enkele grote Hoogvliegersdagen zullen organiseren.

ps. ooit al eens een colone van zo'n 50 voertuigen op een landingsbaan gezien waarbij het vliegverkeer speciaal even stil werd gelegd?? Uniek en fantastisch mooi!!

baan

Hoogvliegersdag Rotterdam is o.a. mede mogelijk gemaakt door:

RiSCON