FSC/KLM Schiphol, de film is af!

12 november 2008

©Wouter de Haan

IMG 7275

Dankzij een fantastisch partnerschap met FSC (Flight Simulation Company) mogen we een aantal keer per jaar CF patiëntjes een wereld ervaring geven door ze te laten vliegen op een echte simulator. Op 12 november 2008 was het alweer de 3e keer dat in totaal 8 kinderen gevlogen hebben en dankzij de spontane inzet van Menno de Haan, werkzaam als techneut bij KLM, kregen de kinderen een ONVERGETELIJKE dag. Rondkijken in een hangar van KLM waar een grote Jumbo (Boeing 747) voor onderhoud stond, normaliter gesloten voor publiek, staan in een motor die 2x zo groot is als jezelf en aansluitend zelf sturen in een heuse Boeing 737 simulator.

Naast de gebruikelijke gadgets zoals T-shirt en petje plus vliegbrevet werden de kinderen ook nog verrast met een leuk vliegtuig modelletje, spontaan aangeboden door de luchtvaartmaatschappije ArkeFly. (onze dank is groot)

Bert Huisjes van de Stichting 112actie nam de verdere organisatie op zich en samen met FSC en Menno is het een fantastische dag geworden die zeker voor herhaling vatbaar is.

Allen: BEDANKT !!

klm

arkeflylogo

Klik hier voor een hoop leuke foto's >>

...

Waar we graag nog even stil bij willen staan is dat Menno en zijn collega's niet alleen een fantastische rondleiding hebben verzorgd maar ook hebben zij intern voor sponsoring gezorgd. We zijn ontzettend blij met de cheque ter waarde van 450 euro die we in ontvangst mochten nemen. Top!

DSC00490 sized

Hieronder volgen reakties van kinderen die we hopelijk nog meer zullen ontvangen.

Reaktie Judith Magdelijns:

Ik vond het echt supergaaf dat Tamara en ik deze dag hebben mogen beleven, dat dit door jullie en alle andere vrijwilligers mogelijk is gemaakt. Bedankt daarvoor! Bijgevoegd heb ik een paar foto's die ik inmiddels van Tamara heb gekregen (zij heeft alle foto's gemaakt). Daarnaast heb ik ook een stukje op mijn web-log geschreven over deze dag -> http://matsistreet.blogspot.com/2008/11/schiphol.html.

Groetjes,
Judith Magdelijns

IMG 7275

klm1

Reaktie Fam. L’Herminez

Hallo beste allemaal

Wij hebben allemaal een hele bijzondere dag meegemaakt. Denise en Bart hebben volop genoten van de goed georganiseerde dag.

Ons bezoek om 09:00u aan Hangaar 14 was leuk. Pasjes lagen klaar en onder de leiding van Johnny kregen we een bijzondere rondleiding. Via de afdelingen bandenrevisie en landingsgestelcontrole kwamen we in de grote hangar waar twee 747 toestellen stonden. Eén gestript, de ander klaar om de hangar te verlaten. In beide toestellen mochten we rondkijken. Kijken in de cockpit en de slaapplaats van de piloten, daarna genieten van een stoel in de businessklasse. We kregen overal de mogelijkheid toe. Ook was er een fotoshoot. Denise verkleed als stewardess en Bart als piloot. Ter afsluiting kreeg Denise een echte stewardessentas met inhoud. Ook aan Bart was gedacht. Menno was de hele tijd in de buurt om opnames te maken. Je kon merken dat hij er veel plezier in had.

Iets later dan gepland kwamen we bij het gebouw van FSC aan. Daar stonden de piloot en de fotocrew van stichting 112 al klaar. Na wat eten en drinken volgde een briefing en vervolgens mocht Denise als een echte ster (ze werd inmiddels gevolgd door 5 fotografen) plaats nemen op de plaats van de co piloot in de flight simulator B737-800 # 1. Vervolgens was er werk aan de winkel. Er moest getaxied worden naar de startbaan om te kunnen vertrekken. Dat verliep prima. Na een rondje (het was meer een achtje) vliegen kon er geland worden op de verlichte baan van Schiphol. En dat ging prima. Na de landing kreeg ook Bart, als niet CF-er maar als broer van, de mogelijkheid om als co piloot te mogen starten en landen op Schiphol. Heel leuk dat dat kon. Toen Denise weer achter de stuurknuppel zat wilde ze het liefst crashen. Dat mocht en dat zou plaatsvinden op het vliegveld van Innsbruck. Na het vliegen tussen de bergen en twee schitterende crashes was een uur vliegen voorbij.

Alle betrokkenen hebben kunnen kijken en genieten van de simulatie. Zeer realistisch en indrukwekkend. De co piloot kreeg haar vliegbrevet uit handen van de piloot, die een heel prettige en aangename indruk achterliet bij de hele familie. Na nog wat foto’s was de beurt aan de volgende patiënten. Ook zij zullen ongetwijfeld een prima dag hebben gehad. Om 13:15u stonden we weer buiten. Een mooie ervaring rijker.

Zaken waren prima georganiseerd. Je kon merken dat alle vrijwilligers er plezier in hadden. Heel erg bedankt. Als de kans zich ooit nog eens voordoet ….

Groeten

Fam. L’Herminez

De kids en mijn man vonden het super ik ook alleen al als je ziet dat je kinderen er zo van genieten, de jongens die ons hebben rond geleid wisten niet wat cf was ik heb het hem een beetje uitgelegd en was zeer onder de indruk zij vonden het een goed doel een gaan er ook mee door!!
Gelukkig dus voor onze cf kinderen. Gisteren hadden wij een regio avond, ik heb iedereen van jullie actie verteld, vlg bijeenkomst weer natuurlijk.
Wat de foto's betreft ons toestel was leeg, we hebben een foto kunnen maken maar ik weet niet hoe ik die moet mailen, de man van erna (naam?) heeft foto s van ons gemaakt.
Nou namens ons allen bedankt het was de lange reis waard,trouwens ons vervoer was super,en we hebben nog mc. donalds gegeten op kosten van de sponsor.
Bedankt en als we iets kunnen betekenen in de regio horen wij het wel.

Grt de van de Pasjes uit Kerkrade