Midden Zeeland, de film is af!

05 juni 2010
5 juni 2010 was dé dag dat Stichting Hoogvliegers voor het eerst een Grote Hoogvliegersdag organiseerde op het vliegveld Midden Zeeland.

©Wouter de Haan

Een knus en gezellig veld waar alles en iedereen bereid bleek mee te werken aan een prachtige dag.

ehmz07

Dat Zeeland maatschappelijk betrokken is bewijst Delta Fonds Zeeland (klik) dat deze dag mede mogelijk maakte door Stichting Hoogvliegers te sponsoren.

Wij mochten als Stichting Hoogvliegers een mooie sponsoring ontvangen waarvoor we zeer dankbaar zijn en nog belangrijker, ook volgend jaar gaan ze ons helpen!!!

ehmz11

75 kinderen uit Zeeland werden uitgenodigd om voor één dag piloot te zijn en om 10:00 uur arriveerden de eerste kinderen en daar het parkeerterrein ergens buiten het vliegveld was gelegen, werd er voor speciaal vervoer gezorgd. Met onze eigen PH-Pendelbus

ehmz02

Na aanmelding was er genoeg te doen, er liep... eh.. fietste een gekke clown rond

ehmz01

Er kon gesprongen worden op een springkussen

ehmz09

Er was popcorn

ehmz12

Maar ook op deze dag ging het natuurlijk om één ding en dat is VLIEGUUUUUUUH!!!!

Er kon ook eerst geoefend worden met de flight simulators en er was ditmaal een wel hele speciale:

ehmz13

Praktisch alles wat vliegt op Midden Zeeland aan vliegtuigen was ingezet en met ook nog een paar vliegtuigen (met piloten) van buitenaf gingen alle 70 kinderen hun Hoogvliegers ervaring tegemoet en dat was stoer!! Mooi rondje Zeeland en nog gaver: ZELF STUREN!!

ehamk

Maar dat was het nog lang niet, de kinderen konden al wachtende op hun beurt een rondje rijden in stoere vrachtwagens

ehmz06

En wat dacht je van een vrachtwagen trekken?? Da's zwaar joh......

ehmzb

Dat kun je beter aan Danny overlaten, die is sterk joh

ehmza

Ook een 2e keer vliegen was mogelijk met of een prachtige GA Airvan

ehmz03

of in 's werelds grootste dubbeldekker, de Antonov 2

an2

Nog een leuke bijkomstigheid is dat Stichting Hoogvliegers een cheque overhandigd kreeg van het Midzomer Event. Vorig jaar was Stichting Hoogvliegers het goede doel van deze dag (klik) waar ook enkele Hoogvliegertjes hebben gevlogen en vandaag precies over een week is het weer Midzomer Event en mede daardoor konden wij ditmaal ook weer gesponsord gebruik maken van een aantal faciliteiten. Ook volgende week zullen er een aantal kinderen gaan vliegen.

ehmz14

Mooie dag en de basis voor een vaste, jaarlijkse, Hoogvliegersdag op Zeeland Airport is hiermee een feit.

Tot volgend jaar!!!

ps. Oh ja, die clown was echt vervelend vandaag joh, liep de hele tijd daar waar hij niet mocht lopen en laat deze hele stoere brandweerwagen

ehmzz

waar de kinderen ook in konden scheuren en spuiten nou het ideale middel zijn om die clown een beetje te laten dimmen:

ehmzd

KLIK HIER voor weer een hoop mooie foto's!!

Kom nog eens terug voor een mooie HVTV aflevering en uiteraard ook weer een screensaver als aandenken binnenkort beschikbaar via het menu.

De media was ook aanwezig en Omroep Zeeland maakte een mooie reportage voor zowel op Zeeland TV als op de radio: klik hier

En ook de PZC (Provinciale Zeeuwse Courant) deed digitaal al verslag vandaag en maandag in de papieren versie: klik hier