Midzomer Event

12 juni 2010
12 juni: de dag van het Midzomer Event, en ook de dag waarop het vliegveld Zeeland Airport al 40 jaar bestaat!

mz1

Net zoals vorig jaar worden er tijdens het Midzomer Event een paar kinderen piloot voor een dag!

Vandaag waren Julia, Xander, Mike en Bjorn aan de beurt.

Ze hadden veel geluk, het was een hele mooie, warme dag: perfect vliegweer dus! Piloot Marc Welleman was speciaal uit Hilversum gekomen om deze kinderen hun Hoogvliegerservaring te geven.

Op deze foto zie je Julia in het vliegtuig. De vliegkaart wordt aandachtig bekeken en nadat de route goed gecontroleerd was ging Julia de lucht in.

mz2

Omdat het vandaag een speciale dag is, het vliegveld bestaat immers 40 jaar, komen er ook hele oude vliegtuigen voorbij

mz3

mz4

Dan is het tijd voor Xander, ook hij is er helemaal klaar voor!!

mz7

Er was nog veel meer te zien op het vliegveld, naast vliegtuigen waren er ook hele snelle raceauto's:

mz6

En wat dachten jullie van Mike? Die is er HELEMAAL klaar voor zo te zien

mz5

Jullie moeten ook de helicopters gezien hebben, er waren twee dezelfde helicopters die steeds achter elkaar aan vlogen. Dat was erg leuk om te zien!

heli

En ook Bjorn werd vandaag piloot, hier zie je hem zitten in de cockpit. Een echte piloot!

mz8

Zoals jullie aan de foto's kunnen zien was het een hele leuke dag!

Er zijn weer 3 jongens en 1 meisje echt piloot geworden!

Klik hier voor nog meer stoere foto's!

We willen iedereen die hier aan meegewerkt heeft enorm bedanken, dat zijn Zeeland Airport, de organisatie van het Midzomer Event, en niet te vergeten de Stichting Hoogvliegers vrijwilligers!

En in ons gastenboek verscheen de eerste reaktie van de ouders van Bjorn:

Onze zoon Bjorn heeft vandaag intens genoten van de geweldige vliegtocht. Het was een enorme ervaring! Stichting Hoogvliegers: SUPER BEDANKT! Namens Bjorn, Menno, Stijn, papa en mama