Drachten

11 september 2010
Op vliegveld Drachten was het op 11 september een drukte van belang!

ehdr01

Normaal starten en landen er op een gewone zaterdag nooit zoveel vliegtuigen op deze landingsbaan!

ehdr02

Maar déze zaterdag was (net als vorig jaar op 27 juni) wel weer héél speciaal…..

Vorig jaar dus voor het eerst en nu voor de tweede keer, werd op dit vliegveld in samenwerking met LKC, Kiwanis club Drachten en Lions de Leijen Surhuisterveen een Hoogvliegerdag georganiseerd. En WAT voor één!!!!!

Maar liefst 17 piloten waren naar Drachten gevlogen om de aankomende 29 Hoogvliegers te begeleiden op (voor de meeste kinderen) hun allereerste vlucht.

8 vliegtuigen stonden klaar om alle Hoogvliegertjes te laten vliegen!

ehdr03

De eerste kinderen mochten de lucht in om 11 uur.

Maar niet alleen mochten ze vliegen in een klein vliegtuig en zelf sturen, óók de Antonov 2 (dubbeldekker) was in Drachten geland om de kinderen in kleine groepjes NOG een keer te laten vliegen. Wat een belevenis was dat!!

ehdr04

Wat een mooi vliegtuig is het toch stiekem, zeker met het mooie Drachten op de achtergrond

airtoair

Maar niet alleen kon je vliegen, er was nog veeeeel meer te doen:

Met de simulators kon je na het echte vliegen nog even in de stemming blijven,
of…. als je nog niét had gevlogen, kon je alvast gaan oefenen. Het lijkt nèt echt op die computers! De mensen van de HCC club hadden alle geduld om alles heel goed uit te leggen!

ehdr05

En een gekke clown, die heeft heel veel kinderen een gekleurde snoet gegeven met schminck en voor wie het leuk vond maakte de clown ook nog allerlei vormen met ballonnen.

ehdr06

Er waren hele mooie oude auto’s en die waren er ècht niet alleen maar om ze te bekijken; je mocht er zelfs een ritje in maken!

Net als vorig jaar was ook “Keep Them Rolling” weer van de partij. Wat veel oude legervoertuigen hadden die meegenomen zeg! En ook daar mocht je ook best even in gaan zitten, en meerijden.

ehdr07

ehdr08

Net als in de politieauto’s van de Politie Voertuigen club die ook nog waren gekomen.

ehdr10

ehdr11

Het Medical Team Nederland had twee ambulance-auto's meegenomen, die mocht je van buiten, maar óók van binnen helemaal bekijken.

ehdr12

Verder kon iedereen lekker springen op het grote springkussen,

ehdr13

en als je nog energie genoeg had, kon je proberen om heel veel punten te scoren met sjoelen in een levensgrote sjoelbak!

ehdr14

Tussen al het vliegen en spelen door, kon er ook worden gegeten,  gedronken en gesnoept, en gelukkig was er genoeg voor iedereen!

ehdr15

Wat deze dag wel BIJZONDER speciaal maakte was, dat we de 1000e Hoogvlieger van 2010 mochten begroeten in Drachten!!!!!!!

Esther Boelens uit Marum was het feestvarken! En moet je eens kijken, hoe Esther het naar haar zin heeft gehad.

ehdr17

Met echte (kinder)champagne werd er getoost op dit feestelijke gebeuren!

ehdr16

En kijk es goed onder haar arm? Onze eigen “Ko” was er ook!!! Nog maar net 3 weken in Nederland en nu al met heeeel veel kinderen mee naar huis gegaan.

Dankzij de geweldige sponsoring van de organisatoren van de LKC, Kiwanis club Drachten en Lions de Leijen Surhuisterveen was ook Drachten weer een gewèldige dag!!

Daarom: een HEEL groot “Dank je wel” voor iedereen die heeft meegeholpen aan deze Hoogvliegersdag!

KLIK HIER voor de foto's!

En ook HIER zijn mooie foto's te vinden.

ehdr20