Eindhoven

23 oktober 2010
Vandaag was een bijzondere dag, 13 kinderen mochten vandaag vliegen vanaf het militaire gedeelte van Eindhoven Airport. Deze kinderen hadden zich aangemeld via ons Airpool systeem en waren alweer een tijdje aan het wachten en daar houden we niet van dus pikken een aantal hardcore vrijwilligers van de Stichting Hoogvliegers dat op om een minidag te organiseren met groot succes.

ehehgroep

Ondanks het koude en soms natte weer was het toch mogelijk om veilig te vliegen. Tegen de tijd dat de kinderen arriveerden stonden de vliegtuigen al klaar voor de hangar van de EACm (Eindhoven AeroClub motorvliegen) die mede dankzij de fantastische medwerking van Eindhoven Airport en vooral ook het militaire gedeelte daarvan, bijzonder gastvrij was en alles tot in detail had geregeld.

vliegtuigen

Na de hartelijke aankomst werd er eerst nog wat gedronken alvorens de Adspirant (Hoog)vliegers aan het echte werk begonnen

drinken

Daarna was het toch echt tijd om te gaan vliegen en na kennismaking met de piloot ging elk Hoogvliegertje een vliegtuig in waarbij eerst alles goed werd uitgelegd

taxi

Na het starten van de motor en met toestemming van de verkeersleiding reden de Hoogvliegertjes naar het begin van de startbaan en dan is het zo ver:

VLIEGUUUUUUUUUUUHHHHH!!!

Eenmaal in de lucht mogen de Hoogvliegertjes ook zelf sturen en dat is pas kicken zeg. Zo voelt het dus om piloot te zijn

piloothv

Uiteindelijk zijn alle Hoogvliegertjes vandaag geslaagd en ze zijn naar huis gegaan met een heus Hoogvliegers Diploma

diplom

Al dat vliegen maakt hongerig en wat waren we stiekem blij met de spontane sponsoring van supermarkt C1000 die speciaal voor deze dag een lunch beschikbaar stelde, C1000: BEDANKT!!

lunch

Er was vanalles, belegde broodjes, melk, sinaasappelsap en mandarijntjes.... heerlijk!!

c1000

Na de lunch waren er nog een paar Hoogvliegers aan de beurt die eventjes piloot mochten zijn

hvtje2

Nadat de laatste Hoogvlieger z'n vlucht had gehad en zijn diploma had getekend ging iedereen, super blij en een enorme ervaring rijker, naar huis. Weer 13 piloten erbij!!!

Tot ziens!!!

kototziens

Wat is dat? Ko ook aanwezig?? Nou, dan zien we binnenkort ook wel weer een avontuur in zijn weblog verschijnen.

Klik hier voor alle foto's van deze bijzondere dag!!