Schiphol, de film is af!

25 juni 2011
WAT EEN DAG, zaterdag 25 juni 2011... plaats delict: SCHIPHOL.

Wat een kanjer hè? Die Frans......

Een auto koop je, gaat naar het postkantoor, even overschrijven en klaar... dat werkt met een vliegtuig toch nèt even "iets" anders. Al dat MAANDEN LANGE harde werken is beloond en vanaf nu zijn we in staat om ook die doelgroep die onbereikbaar was te bedienen en dat gaan we dan ook zeker doen.

Een groot aantal kinderen kan door hun ziekte niet zelf vliegen, ze moeten bijvoorbeeld liggend of zittend in hun eigen stoel vervoerd worden, of hebben een psychiatrische aandoening (100.000 kinderen). Deze kinderen moesten we tot op dit moment teleurstellen, dat zijn er minstens 1.500 per jaar.

Daarom heeft de Stichting Hoogvliegers nu  een ‘eigen ambulance vliegtuig’. Een vliegtuig dat deze doelgroep veilig kan vervoeren, een vliegtuig dat structureel beschikbaar is, maar ook een vliegtuig dat herkenbaar is als het Hoogvliegers vliegtuig en waar we Europa mee in kunnen. Samen met u werkt de Stichting Hoogvliegers aan het bij elkaar brengen van het grote bedrag dat daar voor nodig is.

Bij het ambulance vliegtuig zijn heel (heel) veel partijen bij betrokken geweest, teveel om allemaal op te noemen maar in het bijzonder toch even aandacht en een dankwoord aan Frans Bauer, NutsOhra, Zabawas, Cees Kamminga en Airvan zelf. We vergeten hier nog 100 partijen maar aan iedereen die betrokken is geweest en zal blijven: DANK DANK DANK!!!!

En dan denk je dat je alles gehad hebt maar de dag wordt uiteindelijk nog afgesloten met een mega-spectaculaire runway run en dat is op Schiphol wel HEEL speciaal. Alle aanwezig voertuigen in één grote stoet over 3 (!) landingsbanen van Schiphol, echt ongelooflijk en als er geen foto's zouden zijn dan zou je het niet geloven maar we hebben het echt gedaan:

SD20110625_00454

Over de Buitenveldertbaan (runway 09/27), Aalsmeerbaan (18L/36R) en de Schiphol Oost baan (04/22). Dat we op de Buitenveldertbaan even moesten wachten op een vertrekkende Boeing 777 van KLM, vervolgens een Easyjet, Transavia en nog een maatschappij, was niet zo erg. En aan deze geven we HEEL graag voorrang:

mr20110625_001

Daarna was het één groot licht en sirene/toeter festijn op Schiphol, iets wat je NERGENS ter wereld zo snel zal zien.

Het was genieten in de PH-BUS want voor speciale foto's en filmbeelden die nog zullen volgen vloog de politie helicopter ook gewoon mee

2eham16

2eham17

Er zijn 2 mensen die dit allemaal mogelijk maakten en dat waren de mensen die werken op de verkeerstoren van Schiphol en alles moeten coördineren en begeleiden. Zonder hun inzet: ONMOGELIJK! Dit zijn ze:

2eham14

Links: Robert van Diemen, rechts: Arno van Wijnen. HELDEN!!

Uiteraard ook zeer veel lof aan dé organisator van de dag: Jacques Sol, die samen met Ron Onclin toch alles en iedereen op Schiphol heeft weten te motiveren om er een fantastische dag van te maken waarbij het slechte weer compleet vergeten is. De dag kon niet zonniger!

109 kinderen blij, alle aanwezigen ook een fantastische dag, Stichting Hoogvliegers blij, eigen vliegtuig wat vanaf dag 1 een grote wens was en dat in nog geen 4 jarig bestaan......... WAUWIEDEWAUW!!!!!

Wij zijn nu even sprakeloos...... ook geen idee hoe we alles en iedereen moeten bedanken maar dat we blij zijn zal getuigen in nog HEEL veel blije kinderen!

Uiteraard zijn er bijzonder veel foto's gemaakt door 8 fotografen, KLIK HIER voor het foto album!

Of wat dacht je van de screensaver met maarliefst 123 foto's! KLIK HIER om hem te downloaden!

UPDATE: Mooie foto's toegevoegd gemaakt door de KLPD, zie dit foto album.

Ondertussen zijn er ook al tig media articles geplaatst (klik hier),......... zoveel dat we alleen maar kunnen zeggen: Kijk nog eens terug naar deze pagina, er komt nog een hoop aan!! Linkjes volgen snel!

Dus: TOT SNEL !!!!! Met Stichting Hoogvliegers kom je er wel!