Budel, de film is af!

17 september 2011
Vandaag was het dan eindelijk weer zover!

©Frank Coerver

Vandaag was het dan eindelijk weer zover;

De Grote Hoogvliegersdag werd voor de derde keer op een rij georganiseerd op Budel Kempen Airport.

Vlag

Ook dit jaar was er maar één doel, 59 kinderen voor één dag piloot laten zijn! En dat is gelukt!

De eerste kinderen arriveerden om 10.00 op Budel Airport waar zij door vele enthousiaste vrijwilligers werden ontvangen.

Eerst even inschrijven en het tasje in ontvangst nemen met een eigen Hoogvliegersoutfit.

Inschrijftafel

Een Hoogvliegerspet op en het uiteraard het shirt aan zodat je de hele dag herkenbaar bent als DE hoogvlieger van vandaag.

Outfit2

Dan kunnen we gaan inschrijven voor de vlucht, het zal nu niet meer lang duren voordat je echt zelf mag gaan vliegen.

Boarden

En in die tijd dat je even moet wachten op je vlucht, was er meer dan voldoende vermaak.

Een springkussen waar je alle energie op kwijt kunt,

Springkussen

een draaimolen,

Draaimolen

te gekke auto's en motoren waar je een rondje in kunt scheuren,

Auto

Motoren

of even rustig aan doen en je na laten tekeken.

Portret2

Natuurlijk waren ook de Hoogvliegerstruck dit jaar weer aanwezig en die gekke clown, die haalde erg rare streken uit.

Clown

Na al die activiteiten was het dan eindelijk zover om echt zelf te gaan vliegen. Spannend maar ook wel erg STOER!

Vliegtuig

Vliegen

Eenmaal in de lucht mag je ook nog zelf sturen. Gaaf hè!

Vliegen2

Na het vliegen krijg je dan het felbegeerde diploma!

Diploma

Restaurant de Coockpit had wederom gezorgd voor een geweldige lunch voor alle hoogvliegertjes en hun gezinsleden en uiteraard alle vrijwilligers. Soep, broodjes... helemaal geweldig!

En ja, als je het zo druk hebt om alles te doen moet je soms combineren. Broodje EN draaimolen tegelijk bijvoorbeeld.

Broodje

Kortom, heel veel blije gezichten weer!

Blij

Deze dag werd mede mogelijk gemaakt door steun van  de Ronde Tafel 37  Eindhoven, Vliegclub de Kempen en Kempen Airport en sponsoring.

rt372011

Iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan deze geslaagde dag... enorm veel dank voor jullie steun!

Alle foto's staan in ons foto album: Klik hier!!

Heb je interesse in de screensaver van deze dag: Klik hier!!

Ook ontvingen we nog een foto-filmpje wat gemaakt is door de aanwezige Dutch American Police Department, leuk om ook even te bekijken: