Teuge, de film is af!

27 april 2012
Vrijdag 27 april 2012. Geen gewone dag op Teuge International Airport, het is Hoogvliegers dag!!!

©Roger van Zaal

32 kinderen worden verwacht en zij gaan vandaag zelf een vliegtuig besturen!

EHTE01

Dit was vooraf niet onopgemerkt gebleven in de regio. RTV ApeldoornRTVApeldoornLogo belde daarom zaterdag 21 april met mede organisator Coos Paulusma en vroeg zich af wat...

{mp3}Interview Coos Paulusma RTV Apeldoorn 21-4-12{/mp3}

De clublounge van de vliegclub Teuge in restaurant “Take Off” is de locatie voor deze feestelijke dag.

EHTE02

Buiten staan de vliegtuigen al klaar, je ziet dat ze allemaal een eigen naam hebben. PH, en dan drie letters. Maar eentje moet er nog komen, dat is de PH-KMR.

EHTE03

Om 10.05 uur landt de KMR.

EHTE04

De eerste Hoogvlieger krijgt instructie en gaat naar de startbaan. Spannend hoor, zelf achter het stuur van een vliegtuig zitten.

EHTE05

Er zijn ook vliegsimulators. Daarmee kon je na het echte vliegen nog even in de stemming blijven, of…. als je nog niét had gevlogen, kon je alvast gaan oefenen. Het lijkt nèt echt op die computers! De mensen van de HCC club hebben alle geduld om alles heel goed uit te leggen!

EHTE06

Wie nog op zijn beurt moet wachten kan zich laten schminken. Broertjes en zusjes doen ook mee.

EHTE07

Mooi hè!

EHTE08

Maar buiten op het terras was het ook een gezellige boel.

EHTE15

Op dit vliegveld doen ze ook aan parachutespringen. Er zijn teams aan het oefenen voor de wereldkampioenschappen.

EHTE09

Ondertussen is er weer een Hoogvlieger zelf aan het sturen. Stoer!!!

EHTE16

De piloten hebben een vliegroute uitgestippeld : over de IJssel, Deventer en Zutphen, bijna alle kinderen vliegen over hun eigen woonplaats heen, want veel wonen in deze omgeving. Gelukkig is het zicht goed, maar vanuit de lucht is toch alles anders hoor!

EHTE11

Na het vliegen krijgt iedereen een vliegdiploma. Wie hangt hem boven zijn bed?

EHTE10

Aan het einde van deze geslaagde dag zijn de organisatoren (Coos, Marga en Mark) erg blij... "Wat hebben we genoten, volgend jaar weer een hoogvliegersdag op Teuge!"

EHTE12

Deze dag werd mogelijk gemaakt door een aantal sponsoren. Wij zijn ze zeer erkentelijk voor hun steun!

VliegclubTeugeLogoVliegveldTeugeLogoRestaurantTakeOffLogo
Vliegclub TeugeTeuge AirportRestaurant Take Off

HanosLogoZusEnZoLogoHCCLogo
HanosZus & ZoHCC Flightsimulator

EHTE13

Benieuwd naar alle foto's? Klik dan snel HIER om ze te bekijken!

Zoals altijd is er ook van deze dag een leuke screensaver gemaakt. KLIK HIER om hem te downloaden.

De aflevering van HVTV staat bovenaan deze pagina of KLIK HIER om hem in hi-res te kunnen downloaden.

EHTE14