Rotterdam, De film is af!

08 september 2012
00Zaterdag 8 september, mini-Hoogvliegersdag op Rotterdam the Hague Airport.

© Bas van Veen & Arjen Liefting

Vliegclub Rotterdam is dit jaar twee keer onze gastheer geweest. Vandaag was de tweede dag in de serie.

kinderen werden vandaag voor één dag piloot. Ze moesten zich eerst melden in het gebouw van de Vliegclub Rotterdam.

Daar stonden 10 piloten en 5 vliegtuigen klaar om iedereen een luchtdoop te geven.

Natuurlijk kon niet iedereen tegelijkertijd vliegen. Daarom was er ook op de grond genoeg te doen. Natuurlijk kon je alvast even oefenen bij de HCC Flight Simulators.

Verder liep er een clown rond, die hele gekke dingen deed.

Je kon je ook laten schminken, of een Ko-tattoo laten zetten.

En er was een springkussen.

Maar het ging natuurlijk om het vliegen. Iedereen die dat wilde en kon mocht met een piloot meevliegen en ook zelf even sturen.

Er waren twee routes.

route EHRD

Eén van de routes ging langs de IKEA Delft, naar Scheveningen, langs de kust naar Hoek van Holland en dan via Maassluis en de stad weer terug.

Na afloop kregen de 20 kersverse Hoogvliegers hun vliegdiploma uitgereikt van de piloot.

Ook gebeurde er nog iets bijzonders. Er kwamen twee dames van de Lions Ophelia uit Aalsmeer langs. Zij hebben zich het afgelopen jaar ingespannen om met allerlei acties geld op te halen voor de Stichting Hoogvliegers. De cheque kwamen ze vandaag langsbrengen.
Maar liefst 9.500 euro hebben ze ingezameld! Daar kunnen we weer heel veel kinderen van laten vliegen!

Het was een fantastische dag met heel mooi weer.

Deze geweldige dag is mogelijk gemaakt dankzij de gastvrijheid van Vliegclub Rotterdam en Wouter Liefting (organisatie).
Maar ook was er de nodige inzet van HCC Rijnmond, de clown (Kelly van Haastert), schmink (Margot Smits-Maas) en alle vrijwilligers!
Iedereen... HEEL VEEL DANK!!!

Net als de eerste dag hier bij VCR, zijn er ook nu weer veel foto's gemaakt, KLIK HIER om het album te bekijken.

Van deze foto's is een selctie gemaakt voor een leuke screensaver, KLIK HIER om hem te downloaden.