KLM Celebration Flight, De film is af!

06 oktober 2012
13Vandaag, zaterdag 6 oktober, viert een hele bekende Nederlander een 93ste verjaardag.

© Arnoud Raeven

Het feestje begint op de grote nationale luchthaven Schiphol!
Eregasten voor deze verjaardag zijn 53 nieuwe Hoogvliegers.
Het grootste deel van deze Hoogvliegers komen per volle Hoogvliegers bus aan op Schiphol!

1en2

Maar wie is er nou eigenlijk jarig? De KLM ! En dat mogen wij samen met hen heel speciaal in de lucht vieren.
Eerst worden de Hoogvliegers als ware V.I.P’s ( Hele belangrijke personen ! ) ontvangen,
en krijgen direct een echte ‘goodie bag’ met allemaal leuke dingetjes.

Daarna moeten alle Hoogvliegers worden ingechecked bij een speciale balie die alleen voor ons beschikbaar was!

Na het inchecken is het dan ook duidelijk dat dit een erg speciaal feestje is.
Want zo moet iedereen ook door de beveiliging gecontroleerd worden.
Zelfs onze mascotte Ko Piloot!

En volgen we de borden naar waar wij zijn moeten. Dit moet anders nooit voor een verjaardagsfeestje.

6b

Op leuke wagentjes mochten we naar de gate toe. Lekker makkelijk! Zo hoefden we niet te lopen!

Zo stonden wij dus al snel aan bij de gate, en zagen wij het vliegtuig staan!

Daar kwam al snel een piloot en stewardess bij ons waar iedereen mee op de foto mocht !

Het vliegtuig staat er al helemaal klaar voor. Wow, een echte Boeing 737-700!

Ook het vliegtuig heeft een naam. Wij zijn met deze gaan vliegen.

Toen mochten wij instappen.
Bij de deur van het vliegtuig werden wij opgewacht en werden wij als V.I.P. onthaald door de bemanning.

Iedereen had zijn of haar eigen plaats op een van de 129 stoelen.
Dan gebeurde het dat het lampje aanging wat ons vertelde dat wij de riemen vast moesten doen. Het gaat beginnen!

We gingen met een hele hoge snelheid de lucht in. Wat gaaf, we vliegen!

De bemanning zorgde heel goed voor ons. Iedereen mocht vragen stellen en wij kregen ook een hapje en drankje !

Net na de landing werden wij opgewacht door de brandweer van Schiphol.
Deze gaf een ere salut door het vliegtuig te dopen in een waterboog.
Gebeurt alleen voor hele speciale gebeurtenissen.

Als verrassing mocht er na de landing ook nog in de cockpit gekeken worden. Erg stoer!

Zo kwam er dan ook een eind aan deze verjaardag. Iedereen stapte uit.

Maar niemand ging weg voordat er nog 1 groepsfoto gemaakt zou worden.
Natuurlijk ging de hele de bemanning samen met de Hoogvliegers op de foto!
Want wat zorgde ze toch zo onwijs goed voor ons!

Na de foto ging iedereen naar huis en was deze super toffe dag weer voorbij.

Onderweg naar huis denkend aan hoe wij maar liefst 660 km gevlogen hebben. En zo is dat precies gegaan.

Wil je de kaart interactief bekijken, zodat je ook nog helemaal kunt inzoomen? Klik dan HIER.

Wij feliciteren én danken KLM heel hartelijk dat zij deze fantastische ervaring voor hun verjaardag mogelijk hebben gemaakt!
Ook gaat onze dank uit naar de welwillende medewerking van Schiphol, Axxicom en de Luchtverkeersleiding Nederland!
Last but not-least danken wij de KLM Crew die bij deze vlucht betrokken was voor hun inzet!

Van deze fantastische vlucht zijn een hoop foto’s gemaakt , deze zijn te bewonderen & te downloaden in het ALBUM!

Wil je een screensaver van deze vlucht? Dat kan, je kunt hem HIER downloaden.

Volg je ons al op facebook en / of Twitter ?
Ook daar vertellen we je wanneer de foto's, HVTV & screensaver af zijn!

(© Foto's: Stichting Hoogvliegers - Marianne van de Ree, NustyR, Chris Zuiderwijk & Arnoud Raeven)
(© HVTV: Stichting Hoogvliegers - Arnoud Raeven)