Teuge, De film is af!

17 mei 2013
Teuge Airport 17 mei 2013

Op 26 april jl. stonden vrijwilligers allemaal klaar op vliegveld Teuge om de Hoogvliegersdag te organiseren.

© Stichting Hoogvliegers,  Roger van Zaal

Maar helaas gooide het weer roet in het eten... Het weer was te slecht om de Hoogvliegers door te laten gaan. Dat was balen!

IMG 3895 640

Maar gelukkig was er vandaag de herkansing, en dat was super want er zijn sinds vandaag wel 40 nieuwe Hoogvliegers piloten bij! Al heel vroeg in de ochtend waren er al veel vrijwilligers druk bezig met de voorbereidingen voor deze dag, en dat lukte allemaal uitstekend.
lD20130517 4526a

Wat spannend allemaal! Al dagen van te voren keken we naar uit naar deze dag, gelukkig was er een ‘GO’ op de website gezet. De dag gaat door! Bij aankomst worden de kinderen eerst ingeschreven en krijgen ze een stoere hoogvliegerspet met een hoogvliegers t-shirt. Zo kan iedereen zien wie vandaag de echte piloot gaat zijn. Daarna gaan ze boarden en begint de spanning echt te komen...  maar er moet nog even gewacht worden tot er een piloot klaar staat die de kinderen meeneemt naar een vliegtuig om zo'n supergave vlucht te maken.lD20130517 4419

Intussen mogen de kinderen naar de schmink om bijvoorbeeld een poezensnuitje op hun gezicht te laten zetten. Ook worden er veel kleurplaten gemaakt! Natuurlijk is er ook een echte vliegsimulator waarop je alvast kunt oefenen.
lD20130517 4441

Dan is het zover! Het ticketnummer verschijnt op het bord, dan gaan we instappen en vertrekken. Oh, wat spannend! Iedereen klaar voor de start? En daar gaan we dan, eerst taxiën en daarna vanaf de startbaan de lucht in. Wat een mooi uitzicht vanuit het opgestegen vliegtuig, en wat is alles beneden klein geworden. Oh ja, nu mag ik zelf een stukje vliegen en dat voelt wel heel bijzonder!!!
SW20130517 1F0A8428

In totaal genoten vandaag 40 kinderen van hun bijzondere vlucht en waren ze voor één dag een stoere piloot. Ook konden sommigen hun ouders of oma's, opa's, broers of zussen laten zien dat het allemaal echt was en dat ze het vliegtuig bestuurde. Met veel plezier genoten ook de piloten, die de kinderen aan boord hadden en elke keer weer opnieuw met hun grote vakkundigheid zorgde voor een fantastische vliegervaring.
SW20130517 1F0A8118

De andere vrijwilligers genieten ook van de blije gezichtjes. Dat is een bewijs dat dit een grote dag het leven van de Hoogvliegers is geweest.

Na de vlucht ontvangen de Hoogvliegers een heus vliegcertificaat, waarmee ze aan iedereen kunnen laten zien, dat ze een echte piloot zijn en echt zelf hebben gevlogen.
Dat is toch wel héél erg stoer!!
lD20130517 4445

Natuurlijk gingen we ook even met z'n allen op de foto met het ambulancevliegtuig van Stichting Hoogvliegers.
groep

Natuurlijk zijn er veel meer mooie foto's gemaakt, die kun je allemaal vinden in het fotoalbum!

Onze cameraman Roger was ook aanwezig, binnenkort komt er dus ook nog een aflevering van HVTV hier te staan!

Met dank aan alle vrijwilligers en de sponsors die deze geweldige dag mede mogelijk hebben gemaakt.

Quota International Nederland (afdeling Zutphen) heeft ook haar steentje bijgedragen door het organiseren van een concert. Klik hier voor meer informatie.

(© Foto's: Stichting Hoogvliegers - Suzanne Wortel, László Dániel)