Truckstar Festival - Assen - De film is af!

27 juli 2013
Voor de 3e keer is Stichting Hoogvliegers te gast geweest op het Truckstar Festival met een helikopter van Heli Holland.

©HVTV Stichting Hoogvliegers - Arnoud Raeven & Roger van Zaal.

Op het TT Circuit te Assen waren 2000 vrachtwagens en 60.000 bezoekers voor het grootste maar vooral leukste transportfeest van Europa!

lucht1

Net als voorgaande jaren waren we er met een mooie airbrush truck en de Hoogvliegerstrailer, de PH-TRA.

overview

In samenwerking met Truckstar hebben 20 Hoogvliegers met hun familie zaterdag 27 juli een rondvlucht met een helikopter gekregen.

helikopter

Gauw jezelf inschrijven, je Hoogvliegers tas met gadgets in ontvangst nemen en snel naar de helikopter!

boarden

Er was maar één helikopter, maar wachten op het Truckstarfestival is helemaal niet erg! De mooiste trucks uit Europa waren er en als VIP gast mocht je overal bij.

show

Voor een glimlach waren Clown Keppie en Vlinder er natuurlijk ook bij.

clown

Naast het vliegen kon je ook een rit maken met de Trucks voor de Hoogvliegers of in de vette Camaro.

truck

7c SW20130727 1F0A5654

In de Vip lounge kon je even de rust opzoeken en een lekker broodje of fruitje eten om daarna weer te genieten van alle shows en natuurlijk de kermis.

8 SD20130727 00646

Uiteraard gingen we ook doen waar we voor kwamen: VLIEEEGGEEEEENNNN!!!!!!!

VLIEGEN

En dan een primeur in Hoogvliegersland... Truckie!
Stichting Hoogvliegers heeft naast Ko piloot een nieuwe mascotte. Truckie, het knuffeltruckje van Stichting Hoogvliegers.

truckie

Aangezien de transportsector een krachtige motor is achter de Stichting Hoogvliegers vonden wij het een eer om het eerste exemplaar te overhandigen aan Mascha Brinkemper van Truckstar.

10 SD20130726 00833

Nadat het bekend was dat Truckie gearriveerd was, liep het storm in de Hoogvliegers winkel. Inmiddels is Truckie geland in vele cabines en in de handen van veel kinderen.

truckie met fan

De Stichting Hoogvliegers is afhankelijk van donaties, en daarom mochten wij een collecte doen op de tribune. Het inmiddels welbekende praatje van Frank voor een overvolle tribune zorgde voor gevulde collectebussen.
Dank daarvoor!

12 SW20130727 1F0A6241

Ook Ritchie Bros, een wereldbekende veilinghuis, steunde de Stichting Hoogvliegers met wel 4 veilingen tijdens het festival.
Miniatuurtjes ingebracht door mensen die de Stichting Hoogvliegers een warm hart toe dragen, werden bij opbod verkocht en dat geld werd weer gedoneerd aan de Stichting Hoogvliegers. Eind september zal het totaalbedrag bekend worden gemaakt!

ritchie bros

Met dank aan MW designs, Steven Heemskerk en Rooijakkers olie.
Sligro voor de belegde broodjes, ADB Cool Company voor het heerlijke fruit, Mammoet voor de gadgets, Ritchie Bros voor de veilingen en de mooie opbrengst, Heli Holland voor de helikoptervluchten, de Crêperie voor de poffertjes en natuurlijk de medewerkers van Truckstar voor hun gastvrijheid en het mede sponsoren van de helikopter!
Een diepe buiging voor alle vrijwilligers en alle acties vanuit het transport die dit mede mogelijk hebben gemaakt!

Onze fotografen zijn weer flink aan het laagvliegen geweest om alles vast te leggen. Hun inspanningen kan je vinden in het fotoalbum. Twee cameramannen zijn ook gespot voor een nieuwe aflevering van Hoogvliegers TV, ook deze aflevering zal binnenkort hier op de website verschijnen.
Houdt daarom deze pagina de komende tijd goed in de gaten.
Wil je als Hoogvlieger of ouder/verzorger laten weten wat je van deze dag vond? Laat dan iets weten in ons gastenboek! wink

groepsfoto