KLM - De film is af!

05 oktober 2013

KLM vlucht vanaf Schiphol, 5 oktober 2013

© Stichting Hoogvliegers - Johan Boerman.

De oudste luchtvaartmaatschappij ter wereld is bijna jarig, de KLM wordt op 7 oktober 94 jaar! Normaal krijg je als je jarig bent een cadeautje. Maar als de KLM jarig is, dan géven ze een cadeautje! En niet zómaar een cadeautje. Nee, ze bieden een groot vliegtuig (Boeing 737-700) aan waarin 55 Hoogvliegers met begeleiders een plaats kunnen vinden. En omdat het zo bijzonder is, zijn behalve de fotografen en filmploeg van de Hoogvliegers ook mensen van de krant er bij!

DV01_HH

De Hoogvliegers kwamen van twee scholen. Van Kentalis uit Zoetermeer en van De Thermiek uit Leiden. De laatste school zit in Leiden aan de ‘Blauwe Vogelweg”. Dat is natuurlijk wel heel toepasselijk als je met zo’n mooie blauwe vogel van de KLM mee mag. Rond 13.30 uur komt de PH-BUS uit Zoetermeer aan op Schiphol.

DV02_SW

Eenmaal binnen kregen de kinderen de nodige gadgets en natuurlijk het mooie Hoogvliegers T-shirt. DV03A_HH

DV03B_HHDV03C_SW

Kijk dan, het staat er echt! Vlucht KL 7999 / SHV 7999 staat gewoon op de borden! DV04_HH

Via een echte incheckbalie…

DV05A_SW

DV05B_HHDV05C_SW

… gingen de Hoogvliegers naar de gate. Dankzij Axxicom werden alle kinderen op en top begeleid, inclusief een electrische taxi naar de gate!

DV06A_SW

DV06B_SW

Alle passagiers op Schiphol stappen in een vliegtuig en gaan naar een andere plaats. De Hoogvliegers starten vanaf Schiphol, vliegen boven Nederland en komen ook weer terug op Schiphol. Dat is wel heel bijzonder.

En toen… PARTY TIME!!!

Na een hartelijk ontvangst door de bemanning ..

DV07_SW

.. vertrokken we snel richting de startbaan om daarna ..

DV08A_HHDV08B_HH

.. snel de lucht in te gaan

DV09_SW

Dankzij het goede weer was alles goed te zien en bleef iedereen de hele vlucht uit het raam kijken. DV10_SW

Tijdens de vlucht werden er meerdere rondjes boven de efteling gevlogen, zodat iedereen het park goed kon zien!

DV10A_SW

Iedereen kreeg tijdens de vlucht wat lekkers te drinken, chocomel, fristi, frisdrank of water. DV10B_SW

Ook werden er lekkere broodjes kroket en/of broodjes met kip of kaas uitgedeeld. DV10C_SW

Dit rondje is er gevlogen:

DV10D_AR

Toen we terugkwamen bij de gate werden we heel feestelijk onthaald door de brandweer op Schiphol en kreeg het hele vliegtuig een douche DV11A_HHDV11B_HH

Na de vlucht mocht iedereen nog even een kijkje nemen in de cockpit!

DV12A_SWDV12B_SW

DV12C_SW

Ook de bemanning poseerde veel voor de foto camera's!

DV13A_SW

DV13B_SW.jpg

Zoals altijd hebben er veel vrijwilligers hard gewerkt om de vlucht mogelijk te maken. Zonder hen was het allemaal niet gelukt. Allemaal hartelijk bedankt daarvoor! Maar Karin de Ruijter heeft wel heel hard moeten werken om alles samen met de scholen voor elkaar te krijgen. Dank je wel Karin!

Iedereen op Schiphol die heeft meegewerkt ook hartelijk bedankt!! Geweldig hoe iedereen zich heeft ingezet om er een geweldige dag van te maken!

Maar als de jarige KLM niet zo’n prachtig vliegtuig had aangeboden was het natuurlijk niet gelukt. Dus KLM… gefeliciteerd en bedankt!! De KLM gaf een cadeau op haar verjaardag en heeft daar 55 kinderen heel erg blij mee gemaakt. Zeg nou zelf, dat is toch eigenlijk het mooiste cadeau dat je kunt (terug)krijgen op je verjaardag?

Van deze feestelijke vlucht zijn natuurlijk veel foto’s gemaakt die je in het fotoalbum kunt bekijken. KLIK HIER VOOR HET FOTOALBUM

Wil je als Hoogvlieger of ouder/verzorger laten weten wat je van deze dag vond? Laat dan iets weten in ons gastenboek! ;) KLIK HIER VOOR HET GASTENBOEK

DV14_HH

© Foto’s: Stichting Hoogvliegers – Suzanne Wortel, Chris Zuiderwijk en Herbert van Hulten.

© HVTV: Stichting Hoogvliegers – Johan Boerman.