Rotterdam Mini Hoogvliegersdag

21 februari 2009

V052

Op 1 november 2008 was Stichting Hoogvliegers betrokken bij de organisatie van de Make A Difference Day (klik hier)

Een geslaagde dag toen alleen één ding, ons ding, viel letterlijk in het water door slecht weer nl. het vliegen.

We hebben toen alle aangemelde kinderen aangeboden om op individuele basis te gaan vliegen en het aantal aanvragen voor een vlucht vanaf Rotterdam steeg snel in ons Hoogvliegers Airpool systeem.

Besloten is toen om de 20 kinderen die op een gegeven moment ingeschreven stonden in het systeem voor Rotterdam op één dag allemaal te laten vliegen om lange wachttijden te voorkomen.

Het is wederom fantastisch te noemen hoe partijen ons hierbij helpen zelfs het voorspelde slechte weer bleef uit waardoor uiteindelijk 13 kinderen heerlijk hebben genoten en ook echt even zelf piloot waren.

Klik hier voor alle foto's

Na aankomst kregen de kinderen (en ouders) eerst een half uurtje 'les'

IMG 5838

Daarna gingen ze met een piloot mee om te vliegen en dat was in alle gevallen 'GAAAAAF' en/of 'VET'.

VLIEGUUUUUUUHHHHHHHHH!!!!!

IMG 5979

V057

IMG 6212

Er was en speciaal simulator hoekje ingericht in het mooie clubgebouw van de Vliegclub Rotterdam alwaar we te gast waren en zo kon er tijdens het wachten op de vertrektijd even geoefend worden

V069

Het vliegveld Rotterdam had een bus voor de kinderen klaar staan waarmee ze een rondrit over het vliegveld kregen en zelfs over de baan zijn gereden waar ze zojuist van opgestegen waren en ook weer waren geland.

IMG 6075

En alsof dat nog niet genoeg was, ook werden de kinderen ontvangen door de brandweer op de luchthaven en spuiten met zo'n grote spuit is misschien nog wel leuker dan vliegen.

IMG 6161

Een geslaagde dag en onze dank gaat uit naar de Vliegclub Rotterdam voor de gastvrije ontvangst en organisatie, Vliegveld Rotterdam, Luchthaven Brandweer, de vliegers die gevlogen hebben met de kinderen, de mensen die de flight simulators verzorgden en iedereen die meegeholpen heeft verder om hier een geslaagde dag van te maken.