Lelystad, de film is af!

04 april 2009

DUIZENDSTE HOOGVLIEGER IN LELYSTAD DE LUCHT IN

Op zaterdag 4 April beleefde Stichting Hoogvliegers een mijlpaal. De tienjarige Emma ging als de duizendste hoogvlieger samen met nog ruim 50 chronisch of terminaal zieke kinderen uit omgeving Lelystad de lucht in!

©Wouter de Haan

Voor deze dag werd een speciaal groot vliegtuig ingezet; een klassieke dubbeldekker Antonov 2 waarin 10 passagiers mee kunnen. Pappa en Brit (zusje van Emma) en een boel andere kinderen, en konden daardoor het DUIZENDSTE hoogvliegers avontuur meebeleven!

Hier zie je Emma! De duizendste Hoogvlieger!  Op de foto zie je ook Piloot Rob (links) van het grote grijze vliegtuig en piloot Jeroen (met de duim), de baas van Hoogvliegers!

Een dikke knuffel voor piloot Rob want het was fantastisch.

Emma vond het spuiten met de brandweerauto erg leuk (en de brandweerman knap) maar het allergaafste dat ze ging vliegen met het grote grijze vliegtuig. De broodjes en pizza waren heel lekker... en de pet, die gaat maandag mee naar school.

Op de foto zie je Emma spuiten met de grote gele brandweerauto... Zusje Brit, die vond de grote gele brandweerauto het leukste!

Emma werd in een stoere vrachtwagen thuis opgehaald en onder begeleiding van politiewagens met loeiende sirenes en zwaailichten naar Lelystad Airport gebracht. Daar beleefde ze een overgetelijke dag...

Hier zie je Emma in de stoere vrachtwagen.

De Hoogvliegers mochten niet alleen zelf een vliegtuig besturen. Naast het vliegen in de lucht waren en flight-simulatoren waarop van tevoren geoefend kon worden. Clowns, een kindercircus en knuffelhonden zorgen ervoor dat niemand zich een minuut hoeft te vervelen.

Er zijn heel veel foto's gemaakt, kijk maar in ons foto album: <klik hier>

Maar ook op andere plaatsen staan foto's, kijk bv. maar eens <hier>

En ook <hier> staan heel veel leuke foto's.

Voorzitter Jeroen Engelkes kijk te tevreden terug op deze speciale hoogvliegersdag. ‘Het is echt geweldig dat er al 1.000 kinderen voor één dag piloot mochten zijn. Deze kinderen zijn echte hoogvliegers. Hun dagelijkse leven is vaak niet helemaal onbezorgd en hiermee geven wij ze een onvergetelijke dag’!

Na afloop van de dag zijn er enkele voorwerpen gevonden. Klik hier en als u uw eigendom herkent, stuur dan een mailtje naar esther@stichtinghoogvliegers.nl