Groningen Airport Eelde, de film is af!

16 mei 2009

Op 16 mei 2009 hebben meer dan 120 kinderen een geweldig avontuur beleefd op Groningen Airport Eelde!

©Wouter de Haan

Huh? Wat is dat? Trucks op de landingsbaan?

Met mooie beschilderde vrachtwagens (hoogvliegers trucks) werden kinderen opgehaald van bij het  Scheper ziekenhuis. Ook waren er kinderen van het Martini-ziekenhuis, de Johan Friso en W.A. Lieflandschool bij. In een grote stoet gingen ze naar Groningen Airport Eelde, een eenmaal daar aangekomen reden ze met zijn allen de landingsbaan op!

Natuurlijk gingen de kinderen op de foto met de truck die ze het mooist vonden.

De piloten scholen KLM Flight Academy en de Dutch Flight Academy en de vliegclubs Noord Nederlandse Aero Club, AviaNoord, leenden voor die dag hun vliegtuigen. Daar waren hele speciale vliegtuigen bij zoals de Beech 200 (biets tweehonderd).

En ook het grote grijze Hoogvliegers vliegtuig was er weer (Antonov 2).

De kinderen keken hun ogen uit en hadden van alles te doen, tekenen, snoepen en een springkussen.

Ook kon je met in een Politie auto rondrijden en de Koninklijke Marechaussee (politie van de militairen; maresjosee) waren motoren, een speedboot en rupsvoertuig (mini tank) meegenomen.

Heel bijzonder waren de mensen die met een parachute uit het vliegtuig spongen en allerlei stunts deden.

Natuurlijk was Clown Joepie met haar ballonnen de hele dag een stoorzender, door haar liep bijna alles in het honderd.

IMG 0119-thumb

Maar het allermooiste is dat alle 120 kinderen zelf een vliegtuig bestuurd hebben, en voor een dag piloot waren!

RTV Drenthe - Drents Diep maakte een heel bijzonder (lange) reportage, deze moet je zien: klik hier !!

Klik hier voor de foto's en hou het in de gaten want er komen nog heel veel foto's bij de komende dagen!

En hier nog een link met foto's en hier nog één.... En nog één..... Zoveel foto's, en we zijn er nog niet want ook hier dus nog een hoop mooie foto's.

Wat ook leuk is om te bekijken is de TV uitzending van RTV-Noord: klik hier !!

Ook een leuk filmpje van het over de baan crossen: