Eindhoven, de film is af!

09 juni 2009

9 juni 2009 Grote Hoogvliegersdag Eindhoven.

©Wouter de Haan

Op 9 juni was er een bijzondere Grote Hoogvliegersdag in Eindhoven.

90 kinderen van de mytylschool waren op schoolkamp bij Biezenmortel en tot hun grote verrassing had de school geregeld dat ze allemaal zelf gingen vliegen.

In de ochtend werden ze opgehaald door luxe touringcars van Connexxion (volgende keer komen we met de eigen Hoogvliegers bus die we van Connexxion gekregen hebben, die is bijna klaar!) en gingen ze naar het vliegbedrijf Solid air waar ze in een hangaar (een garage voor vliegtuigen) eerst zelf konden oefenen op een vliegsimulator. Ook kon er gesnoept worden van poffertjes, chips, lolly’s. De Clowns Hermano en Herman zette de boel op stelten, ze waren echte kunstenaars met ballonnen en er waren ook hele lieve honden (met natte neuzen).

Er brandweerauto’s waar je zelf mee spuiten en motoren en auto’s van de militaire politie. Natuurlijk waren er ook honden en agenten die de boel in de gaten hielden, zij bewaakten de vliegtuigen. Maar je kon ook vechten met de agenten (net voor het echt hoor)!

Maar het ging natuurlijk om het vliegen. Wel 20 kleine vliegtuigen waren naar Eindhoven gekomen, en die gingen vliegen van Best naar Oirschot en dan helemaal naar Den Bosch en Tilburg, over de Beekse Bergen.

Alsof dat niet genoeg was... er waren ook twee grote vliegtuigen! De Antonov 2 was er weer (een groot grijs vliegtuig) en de Cessna Caravan (geen caravan maar een heel luxe prive vliegtuig).

De kinderen kregen na afloop een echt vliegbrevet, hier van piloot Ger May!

Bijzonder was de aanwezigheid van F16 piloot Ralph Aarts, de nieuw benoemde ambassadeur van de Stichting Hoogvliegers.

De kinderen en hun begeleiders hebben nog nooit van hun leven zo een leuk schoolkamp gehad!
En wat hadden we een geluk me het weer, want toen iedereen klaar was ging het heel hard regenen en onweren!

Klik hier voor de foto's en kijk nog eens want er komen er nog veel meer !!

Ook hier foto's...

En ook zijn er leuke reportages gemaakt, bv. deze van EDTV.nl