Midzomer Event Midden Zeeland

13 juni 2009

Zaterdag 13 juni werden wij, Stichting Hoogvliegers, op uitnodiging van de organisatie van het Midzomer Event Zeeland 2009, in de gelegenheid gesteld om deel te nemen aan dit mooie evenement op vliegveld Arnemuiden. Wij hebben hier dan ook direct gretig gebruik van gemaakt door o.a. aanwezig te zijn met onze HoogVliegersStand.

Midzomer Event Zeeland staat onder meer in het teken van vliegen, zoals de mogelijkheid om rondvluchten te maken, maar ook nieuwe en gebruikte vliegtuigen te bekijken, demovliegen, maar ook zijn er bijzondere auto’s en boten te bewonderen en er was zelfs een heuse slipbaan, waar menigeen zijn coureurskunsten kon testen.

De organisatie van het Midzomer Event had tevens geregeld dat een deel van de opbrengst ten goede komt aan onze stichting en daar zijn wij uiteraard bijzonder dankbaar voor.

Maar…………Stichting Hoogvliegers zou Stichting Hoogvliegers niet zijn als wij deze dag niet zouden benutten om een aantal kinderen blij te maken door hen een echte piloot te laten zijn.

Dus dat hebben we eventjes geregeld!

Vlieger Marc Welleman had deze spannende dag vrij gehouden om vier héél bijzondere kinderen te mogen rondvliegen en ze zelf ook even piloot te laten zijn door ze zelf te laten sturen.

En dat dit een meer dan geslaagd idee was, blijkt wel uit de prachtige reacties van de kinderen en hun families.

Wat een plezier zeg, wat een lol, wat een ervaring………….WOW!! VET!! COOL!!.......wel beetje spannend natuurlijk hier en daar, ja, nogal logisch, vliegen in zo’n vliegtuigje doe je tenslotte niet elke dag, maar hé…….wat hebben we weer een hoop te vertellen op school, dit pakken ze ons niet meer af.

Onze eerste hoogvlieger van deze dag was Jochem de Ridder (6 jaar) uit Vlissingen. In beginsel besefte hij nog niet echt wat er allemaal stond te gebeuren en ging voor de zekerheid toch maar bij papa achterin het vliegtuig zitten, zijn broer mocht dan wel voorin. Spannend hoor…….! Maar bij terugkomst stond z’n gezichtje een stuk ontspannender en blijer, was stiekem toch wel heel leuk!!

Als tweede mocht Savannah de Graaf (9 jaar) uit Veere. Nou, die had er echt bijzonder veel zin in en stond te trappelen om in te stappen. Ok, headset op en off we go!!

Als derde in rij was Dennis Wielders (15 jaar) uit Middelburg. Dennis is een bedeesde jongen, maar had er stiekem waanzinnig veel zin in. Gaaf hoor, vliegen boven je woonplaats en dan ook nog eens zelf sturen………….WOW!!

En last but not least…….Koen Grool (12 jaar) uit Vlissingen. Koen is een echte enthousiasteling en kwam regelmatig bij de pagodetent van onze stichting kijken of piloot Marc zich al had gemeld. Duurde wel lang hoor voordat ie eindelijk kon gaan vliegen……viel niet  mee dat wachten. Gelukkig kwam het moment om in te stappen toch nog snel. Al vliegbewegingen makende stevende hij op het vliegtui g…….moest helaas NOG langer wachten omdat papa en z’n broertje eerst nog moesten instappen. Vlug het vliegtuig dan maar starten….! Bij terugkomst sprong Koen uit het vliegtuig en stond op de vleugel met zijn armen hoog in de lucht te roepen, zodat iedereen het zou weten, ‘ik heb gevlogen’, met zo’n stralende glimlach. En al knuffelend, springend en rondedansjes doen met o.a. de fotografe van de stichting hoefde hij eigenlijk niet meer in woorden uit te leggen hoe hij het vond om te vliegen.

Onze 4 nieuwste hoogvliegertjes hebben allen boven hun eigen huis gevlogen en na de vlucht een heus vliegbrevet gekregen die ondertekend werd door piloot Marc.

Het was een bijzonder geslaagde dag en door de blijdschap en het enthousiasme van deze 4 hoogvliegertjes hebben de vrijwilligers ook enorm genoten van alle positieve en hartverwarmende reacties. Dit was een dag om nooit meer te vergeten.

Dank aan een ieder die dit mogelijk heeft gemaakt.

Neem ook nog even een kijkje in het foto-album voor nog veel meer vrolijke en ontroerende foto’s: klik hier !!

Ook is er nog een impressie van de dag in de vorm van een filmpje beschikbaar gekomen:

{wmvremote width="640" height="480"}http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/media/2009/jun/midzomer_2009.wmv{/wmvremote}